Η Ευρώπη φοράει «Κίτρινα Γιλέκα»Επιστροφή

Με την άποψη του Palo

Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας * · 10/12/18 - 08:00

Οι ταραχώδεις διαδηλώσεις των «Κίτρινων Γιλέκων» εναντίον του προέδρου Εμανουέλ Μακρόν που συγκλόνισαν για τέταρτη συνεχή εβδομάδα τη Γαλλία αφήνουν στίγμα και στο ελληνικό διαδίκτυο. Tα Social Media με «αιχμή του δόρατος» το Twitter παρακολουθούν τις εξελίξεις παρουσιάζοντας ένα δυναμικό engagement που καθόρισε και τις τάσεις του διαδικτύου.

Το query «Κίτρινα Γιλέκα» κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με το σύγχρονο εργαλείο analytics PaloPro 15.397 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 6 – 9 Δεκεμβρίου 2018. Τα ποσοτικά δεδομένα δείχνουν μια σαφή κυριαρχία αναφορών που προέρχονται από το Twitter με τον αριθμό τους να ανέρχεται σε 10.506. Ταυτόχρονα τα συναισθήματα των αναφορών δείχνουν ότι ένα ποσοστό χρηστών Social Media υποστηρίζει τις κινητοποιήσεις και ότι ταυτίζεται με αυτές.

 





Θεματολογία

Η θεματολογία επικεντρώθηκε για την υπό εξέταση χρονική περίοδο σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro στις ακόλουθες αναφορές:

  • Στην ειδησεογραφία για τις ταραχώδεις διαδηλώσεις στο Παρίσι και στις άλλες πόλεις.
  • Στο ότι ο Εμανουέλ Μακρόν θα κάνει τηλεοπτικό διάγγελμα και ότι θα συναντηθεί με εκπροσώπους συνδικάτων και εργοδοτικών ενώσεων.
  • Στο ότι οι γαλλικές αρχές διεξάγουν έρευνα για να ελέγξουν τον πολλαπλασιασμό ψεύτικων λογαριασμών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που αποσκοπούσαν να ενισχύσουν τις διαδηλώσεις των «κίτρινων γιλέκων».
  • Στο tweet του Ντόναλντ Τραμπ για μια «πολύ θλιβερή ημέρα» στο Παρίσι έπειτα από μια νέα διαδήλωση των κίτρινων γιλέκων που σημαδεύτηκε από βία» και κάλεσε να τεθεί τέρμα στη συμφωνία για το κλίμα που υπογράφτηκε στο Παρίσι στα τέλη του 2015.
  • Στη δήλωση του τούρκου προέδρου Ταγίπ Ερντογάν ότι «οι σκηνές από τις διαδηλώσεις των κίτρινων γιλέκων δείχνουν την αποτυχία της Ευρώπης σε επίπεδο δημοκρατίας, ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ελευθερίας».
  • Στη δήλωση του αντιπρόεδρου της ιταλικής κυβέρνησης Ματέο Σαλβίνι ότι ο Μακρόν ευθύνεται για τις διαδηλώσεις των «κίτρινων γιλέκων».

 

Συμπεράσματα

Οι διαδηλώσεις των «Κίτρινων Γιλέκων» σύμφωνα με την ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικά δεδομένα) του PaloPro δείχνουν ότι:

  • Κάποιοι χρήστες των Social Media αντιλαμβάνονται τις διαδηλώσεις ως μια μαζική αντίδραση που στέλνει ένα ηχηρό μήνυμα στους ιθύνοντες νόες της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την εφαρμογή μέτρων λιτότητας.
  • Οι γαλλικές διαδηλώσεις σύμφωνα με ένα συνειδητοποιημένο αριθμό χρηστών των Social Media εντάσσονται μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο διαδηλώσεων με ευρύτερα πολιτικά μηνύματα. Τις συνδυάζουν με αναφορές για τις διαδηλώσεις «Κίτρινων Γιλέκων» στο Βέλγιο, στην Ουγγαρία (αλλαγή της εργατικής νομοθεσίας), στην Αλβανία (μείωση των διδάκτρων στα πανεπιστήμια) και στη Σερβία.
  • Το ξέσπασμα των διαδηλώσεων με αφορμή την αύξηση της φορολογίας στα καύσιμα κάνει έναν αριθμό χρηστών των Social Media να τάσσονται υπέρ των «Κίτρινων Γιλέκων» και των στόχων τους.
  • Τα θετικά συναισθήματα για τις διαδηλώσεις προέρχεται κυρίως από αναφορές χρηστών Social Media οι οποίοι είναι ενάντια στις πολιτικές λιτότητας που εφαρμόζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και επιθυμούν μια δυναμική αντίδραση της κοινωνίας.
  • Κάποιοι χρήστες των Social Media προσάπτουν στα «Κίτρινα Γιλέκα» έναν ακροδεξιό και ακροαριστερό λαϊκισμό και τον παρομοιάζουν με εκείνον κατά τη διάρκεια της ελληνικής περιόδου του 2015.
  • Ένας αριθμός αρνητικών συναισθημάτων προέρχεται σύμφωνα με αναφορές Social Media και από τη βίαια καταστολή των διαδηλωτών από τις γαλλικές αρχές επιβολής νόμου.
  • Κάποιοι χρήστες των Social Media βλέπουν και ξένα κέντρα εξουσίας πίσω από την υποκίνηση των διαδηλώσεων με στόχο την υπονόμευση των πολιτικών της Γαλλίας και κατά επέκταση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
  • Κάποιοι χρήστες του διαδικτύου δεν αποκλείουν και διείσδυση ισλαμιστών εξτρεμιστών στις τάξεις των «Κίτρινων Γιλέκων» με στόχο την αποσταθεροποίηση.
  • Η  δήλωση του Ταγίπ Ερντογάν παρακίνησε κάποιους χρήστες να το συνδέσουν και με υποκίνηση των  διαδηλώσεων των «Κίτρινων Γιλέκων».

Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία PaloPro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο. Για μία δωρεάν δοκιμή της υπηρεσίας μας επικοινωνήστε στο: info@paloservices.com.

_________________

* Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά,  βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.

* Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος - Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.

Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των social media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.