Τα social media αντιδρούν στο Grexit και στους υποστηρικτές του Επιστροφή

Με την άποψη του Palo

Νίκος Αρβανίτης/Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας · 18/03/15 - 12:26

Το σενάριο εξόδου της Ελλάδας από το Ευρώ (Grexit) και οι δηλώσεις του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Λαπαβίτσα για ενδεχόμενη επιστροφή στη δραχμή πυροδότησαν έντονες αντιδράσεις εν μέσω των διαπραγματεύσεων Αθήνας και Βρυξελλών για την επίτευξη μιας συμφωνίας για το ελληνικό χρέος.

Το Grexit και οι δηλώσεις του Κώστα Λαπαβίτσα, προσκείμενου στην Αριστερή Πλατφόρμα του ΣΥΡΙΖΑ, έγιναν αμέσως αντικείμενο σχολιασμού από τα social media και το ελληνικό διαδίκτυο γενικά. Τις αντιδράσεις τους επιχειρούμε να καταγράψουμε με τη βοήθεια της πλατφόρμας monitoring palo pro για την περίοδο 1/3 – 16/3 2015

Τα στοιχεία του palo pro δείχνουν ότι το Grexit συγκέντρωσε συνολικά 19529 αναφορές (Sites 1711, Opinions 56, Twitter 14789, Forums 7, Blogs 1582, Facebook 1365, Youtube 19). Ο υπέρμαχος του Grexit Κώστας Λαπαβίτσας κατέγραψε από την πλευρά του συνολικά 912 αναφορές (Sites 138, Opinions 5, Twitter 575, Blogs 134, Facebook 56, Youtube 4). Η Αριστερή Πλατφόρμα του Παναγιώτη Λαφαζάνη  συγκέντρωσε συνολικά 1406 αναφορές (Sites 315, Opinions 11, Twitter 708, Blogs 277, Facebook 95).

                                                        

Αναφορικά με τα συναισθήματα του ελληνικού διαδικτύου το Grexit υπερτερεί αριθμητικά στα αρνητικά συναισθήματα έναντι των θετικών. Το Grexit συγκεντρώνει 7760 αρνητικά συναισθήματα έναντι 4078 θετικών γεγονός που εκφράζει την πλήρη αντίθεση των social media και του ελληνικού διαδικτύου προς αυτό. O Κώστας Λαπαβίτσας, ο οποίος επανάφερε το σενάριο του Grexit με τις δηλώσεις του, καταγράφει και αυτός μεγαλύτερο αριθμό αρνητικών συναισθημάτων 235 έναντι 218 θετικών. Ανάλογη είναι η εικόνα και για την Αριστερή Πλατφόρμα που συγκεντρώνει 693 αρνητικά συναισθήματα έναντι 331 θετικών, υποδηλώνοντας ότι οι «ψαγμένοι» χρήστες του διαδικτύου γνωρίζουν ότι έχει τη δυνατότητα  να επηρεάσει τις εσωκομματικές ισορροπίες του ΣΥΡΙΖΑ.

Tα στοιχεία του εργαλείου Top 10 Topics δείχνουν ότι κυριάρχησαν για την περίοδο 1/03 – 16/03 τα δημοσιεύματα σχετικά με τους ευρωπαίους εταίρους και την περίπτωση Grexit, καθώς και για το αν είναι προετοιμασμένη η Ευρώπη για ένα τέτοιο «ατύχημα». Ο «συνήθης ύποπτος» Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε δήλωσε για το Grexit «ότι η ευθύνη και η δυνατότητα της απόφασης για το τι θα συμβεί βρίσκεται μόνον στην Ελλάδα και δεδομένου ότι δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς κάνουν οι υπεύθυνοι στην Αθήνα, δεν μπορούμε να το αποκλείσουμε».

Έξοδος της Ελλάδας από την ευρωζώνη δεν θα δημιουργούσε κίνδυνο για την Ιταλία σύμφωνα με το Ιταλό υπουργό Οικονομικών Πιερ Κάρλο Παντοάν, ο οποίος δήλωσε ότι «οι κίνδυνοι για την Ιταλία δεν θα αυξάνονταν από ένα Grexit». To ενδεχόμενο εξόδου της Ελλάδας από την Ευρωζώνη δεν απέκλεισε και ο αυστριακός υπουργός Οικονομικών Χανς Γεργκ Σέλινγκ σημειώνοντας ότι κατά την τρέχουσα κρίση εμπιστοσύνης δεν αποκλείεται το «ατύχημα» ενός αποκαλούμενου «Grexit».

Ιδιαίτερη αίσθηση προκάλεσαν και τα δημοσιεύματα που αναφέρονταν και στο ότι η Γερμανίδα καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ θεωρεί ότι η Ευρωζώνη θα μπορούσε να αντέξει πιθανή έξοδο της Ελλάδας, αλλά ανησυχεί ωστόσο για τις γεωπολιτικές συνέπειες Βαλκάνια.

Ωστόσο στο ελληνικο διαδίκτυο έπαιξε και το δημοσιεύμα της Αριστερης Πλατφόρμας όπου υποστηρίζει ότι είναι «Μονόδρομος για την Ελλάδα η ανυπακοή και η ρήξη – Oι δανειστές απαιτούν εδώ και τώρα υποταγή».

Φυσικά τα δημοσιεύματα για ένα Grexit αναφέρονταν σε μεγάλο βαθμό και στη φράση «Δημοψήφισμα ή εκλογές» που χρησιμοποίησε η ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera σαν πρόταση του υπουργού Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη στην περίπτωση αδιεξόδου στις διαπραγματεύσεις (το εξετάσαμε σε προηγούμενη ανάλυσή μας).

Τα social media και το ελληνικό διαδίκτυο με βάση τα στοιχεία του palo pro είναι αρνητικά στην περίπτωση ενός Grexit καθώς και απέναντι σε όσους το προτείνουν ως λύση. Παράλληλα η κυριαρχία δημοσιευμάτων για δηλώσεις ευρωπαίων εταίρων για Grexit δείχνουν ότι προβληματίζουν και ανησυχούν τους χρήστες του ελληνικού διαδικτύου.



Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία palo pro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο. Για περισσότερες πληροφορίες και σε βάθος ανάλυση των αναφορών επικοινωνήστε μαζί μας στο customerservicepro@palo.gr