Η παγίδα της υψηλής αποτίμησης: Γιατί η μεγαλύτερη δεν είναι πάντα η καλύτερη επιλογή!
Κάθε founder ονειρεύεται τον γύρο χρηματοδότησης που θα εκτοξεύσει την εταιρεία του, με μια αποτίμηση που θα συζητηθεί σε ολόκληρο το οικοσύστημα. Όμως, πίσω από τους εντυπωσιακούς αριθμούς κρύβεται μια παγίδα που μπορεί να αποδειχθεί καταστροφική. Ας δούμε ένα κλασικό σενάριο: Σηκώνετε 2 εκατομμύρια δολάρια με μια post-money αποτίμηση 30 εκατομμυρίων, έχοντας μηδενικά έσοδα. Δώδεκα μήνες μετά, έχετε κάνει μια αξιόλογη πρόοδο και φτάνετε τα 300.000 σε ARR (Annual Recurring Revenue). Στον επόμενο γύρο, όμως, οι επενδυτές σας θέτουν δύο σκληρές ερωτήσεις: 1. Είναι η μετάβαση από το 0 στα 300.000 ARR αρκετή για να δικαιολογήσει μια αύξηση (premium) στην προηγούμενη, ήδη υψηλή, αποτίμησή σας; 2. Γιατί χρειάστηκαν 2 εκατομμύρια για να φτάσετε ως εκεί; Αυτή ακριβώς είναι η κρυφή παγίδα του fundraising: κάθε γύρος είναι ένα στοίχημα για τη μελλοντική σου απόδοση. Αν στοχεύσεις πολύ ψηλά από την αρχή, ουσιαστικά θέτεις προσδοκίες που ίσως να...
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
Πολυμέσα

Σχόλια (0)
Κάντε Login για να αφήσετε το σχόλιό σας
Μπορείς να κάνεις login εδώ ή κάνε εγγραφή από εδώ.