Η επανάσταση στο Ιράν, καιρό τώρα, "παίζεται" στο σινεμά
Οι συστηματικοί αναγνώστες του Liberal και, ιδίως, της αρθρογραφίας της Νεκταρίας Μαραγιάννη, θα έχουν πια διαπιστώσει μια άλλη, σιωπηρή "επανάσταση" στα κινηματογραφικά πράγματα: το ιρανικό σινεμά διακρίνεται με αυξανόμενη ένταση σε διεθνή φεστιβάλ, αλλά και στη Θεσσαλονίκη, και κάθε του παρουσία φέρει έναν κοινό παρονομαστή - την αθόρυβη ή ρητή αντίσταση στο θεοκρατικό καθεστώς που συνθλίβει τη χώρα. Κάθε ταινία μοιάζει να εκφράζει τη σκληρότητα της ζωής υπό επιτήρηση, το βάρος της αποσιώπησης, την ανάγκη να μιλήσεις χωρίς συνθήματα ή λάβαρα. Οι κινηματογραφιστές του Ιράν μετατρέπουν την τέχνη σε καταγραφή ενός αποστήματος που αποζητά διέξοδο. Κι αυτή η διέξοδος, παρά τους περιορισμούς, τη λογοκρισία και τις συστηματικές διώξεις, έχει ανθίσει στη μεγάλη οθόνη. Ο Αμπάς Κιαροστάμι υπήρξε ο πρώτος που έδειξε πως η σιωπή μπορεί να μιλά πιο δυνατά από κάθε καταγγελία. Από το "Πού είναι το σπίτι του φίλου μου;" ως τη "Γεύση του κερασιού"...
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ

Σχόλια (0)
Κάντε Login για να αφήσετε το σχόλιό σας
Μπορείς να κάνεις login εδώ ή κάνε εγγραφή από εδώ.