Η τέχνη ως εργαλείο υποταγής
Του Αλκιβιάδη Κεφαλά* Το γεγονός της διαφήμισης πολυεθνικής εταιρίας με σχηματισμό drones σε σχήμα παπουτσιού πάνω από την Ακρόπολη προκαλεί έντονο προβληματισμό. Η Ακρόπολη, ως σύμβολο της αρχαίας ελληνικής κληρονομιάς και του πολιτισμού, ακόμα και σήμερα θεωρείται ιερός χώρος για πολλούς, ειδικά για όσους συνεχίζουν να θεωρούν το έθνος υπέρτατη πολιτική αξία. Η εμπορευματοποίηση αυτού του χώρου μέσω μιας διαφήμισης που προβάλλεται ως τέχνη μπορεί να εκληφθεί ως προσβολή, υπονομεύοντας την πνευματική και ιστορική του αξία για χάρη κερδοσκοπικών σκοπών. Αν φανταστούμε παρόμοιο γεγονός πάνω από ένα μουσουλμανικό τέμενος, όπως η Μέκκα, η αναλογία είναι προφανής. Η διαφορά έγκειται στο ότι η θρησκευτική συνιστώσα της κλασικής κληρονομιάς έχει μηδενικό βάρος στη σημερινή Ελλάδα. Ο Ελληνισμός αντιμετωπίζεται εχθρικά από τις κυρίαρχες ελίτ, με την δικαιολογία ότι το καινοτόμο μάρκετινγκ και το κέρδος πρέπει να αγνοούν τις ευαίσθητες...
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
Πολυμέσα

Σχόλια (0)
Κάντε Login για να αφήσετε το σχόλιό σας
Μπορείς να κάνεις login εδώ ή κάνε εγγραφή από εδώ.