Σάτιρα ή προπαγάνδα, η ουσία της «κόντρας» Λάκη – Άδωνι ;Επιστροφή

Με την άποψη του Palo

Νίκος Αρβανίτης / Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας · 17/12/15 - 18:30

Αρνητικά αντέδρασε η ελληνική διαδικτυακή γνώμη στην αντιπαράθεση του Άδωνι Γεωργιάδη και του Λάκη Λαζόπουλου που κυριάρχησε στο σύνολο των ΜΜΕ. Τα social media εξέφρασαν την δικής τους άποψη στη διαμάχη των δυο πλευρών θέτοντας ουσιαστικά ερωτήματα για το πού αρχίζει και που τελειώνει η σάτιρα αλλα και το που αρχίζει η προπαγάνδα.

Ο νεοδημοκράτης βουλευτής Άδωνις Γεωργιάδης και ο ηθοποιός Λάκης Λάζοπουλος κατέγραψαν στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με τα στοιχεία του paloPro 2929 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 8 – 15 Δεκεμβρίου 2015 . Ο Γεωργιάδης συγκέντρωσε 1325 συνολικές αναφορές με το πιο μεγάλο τους ποσοστό να καταγράφεται στο Twitter. O Λαζόπουλος από την πλευρά του συγκέντρωσε 1604 συνολικές αναφορές και παρουσιάζει ίδια εικόνα στο Twitter με εκείνη του Γεωργιάδη.

Άδωνις Γεωργιάδης                            Λάκης Λαζοπουλος

Sites          174                                       Sites           159

Blogs         123                                       Blogs             83

Opinions       2                                        Opinion           2

Facebook    11                                       Facebook   370

Twitter       906                                       Twitter        989

Forums          2                                       Forums            1


Οι δυο υπό εξέταση οντότητες παρουσιάζουν εξίσου  σαφή κυριαρχία αρνητικών συναισθημάτων σε σύγκριση με τα ουδέτερα και τα αρνητικά. Τα social media δεν «τσίμπησαν» και δεν είδα θετικά τον «ντόρο» των ΜΜΕ για τον Γεωργιάδη και τον Λαζόπουλο. Ο Αδωνις Γεωργιάδης συγκέντρωσε 643 αρνητικά συναισθήματα, 514 ουδέτερα και 168 θετικά. Ο Λάκης Λαζόπουλος κατέγραψε από την πλευρά του 753 αρνητικά συναισθήματα, 557 ουδέτερα και 294 θετικά.

Θεματολογία

Στη θεματολογία του ελληνικού διαδικτύου για την «κόντρα» Άδωνι Γεωργιάδη και Λάκη Λαζόπουλου κυριάρχησαν :

    • η δήλωση του Λάκη Λαζόπουλου, ο οποίος είπε πως πέρυσι τέτοια μέρα, η μητέρα του είχε μπει στο νοσοκομείο, εξαιτίας κάποιων πραγμάτων που είχε πει ο Άδωνις Γεωργιάδης.
    • η δήλωση του Λάκη Λαζόπουλου ο οποίος και ζήτησε να μην τον ψηφίσουν όσοι τον παρακολουθούν για πρόεδρο της ΝΔ τον Άδωνι Γεωργιάδη.
    • η επίσκεψη του πρωτοκλασάτου στελέχους της ΝΔ Ευριπίδη Στυλιανίδη στη προ εβδομάδος θεατρικη παράσταση που Λαζόπουλου όπου έγινε αντικείμενο σεναριολογίας στην αντιπαράθεση Αδωνι - Λάκη.
    • η απαγόρευση της εισόδου στον Άδωνι Γεωργιάδη στο στούντιο του «Αλ Τσαντίρι».

    Συμπεράσματα

    Η ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη σύμφωνα με τα ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία του paloPro κατάφερε να πιάσει την ουσία της αντιπαράθεσης και να μην πέσει στην παγίδα του ποιου θα ευνοήσει ή όχι.

    Ο Λάκης Λάζοπουλος κρίθηκε ως ηθοποιός που κάνει σάτιρα,  στο πως την κάνει και στο που τη στρέφει. Ο Αδωνις Γεωργιάδης κρίθηκε ως πολιτικός που κάνει το δικό του αγώνα για την προεδρία της ΝΔ και ο όποιος αφήνει τη δική του ιδιότυπη σφραγίδα στο χώρο των πλατφόρμων κοινωνικής δικτύωσης.

    Ταυτόχρονα αδιάφορη άφησε την πλειοψηφία των συνειδητοποιημένων χρηστών πλατφόρμων κοινωνικής δικτυωσης και η επίσκεψη του Ευριπίδη Στυλιανίδη στην προς εβδομάδας θεατρική παράσταση του Λαζόπουλου, όπου συνδυάστηκε με εσωκομματικά σενάρια της ΝΔ με αφορμή την κόντρα Αδωνι – Λάκη.

    Η ελληνική διαδικτυακή γνώμη επικεντρώθηκε στην ουσία του προβλήματος. Στο αν και πως ένας οποιοσδήποτε δημοφιλής ηθοποιός που κάνει μια σατιρική εκπομπή μπορεί τη χρησιμοποιήσει ως μέσο προπαγάνδας για να επηρεάσει την κοινή γνώμη προς όφελος μιας κυβέρνησης που φυσιολογικά πρέπει να αποτελεί και το επίκεντρο της σάτιρας.

    Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία paloPro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο.
    Για μία δωρεάν δοκιμή της υπηρεσίας μας επικοινωνήστε στο: info@paloservices.com.