Ενημέρωση με «μέτρο» για το EurogroupΕπιστροφή
Με την άποψη του Palo
Νίκος Αρβανίτης / Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας · 10/05/16 - 22:17
Η συνεδρίαση του Eurogroup και ιδιαίτερα η ψήφιση των νέων μέτρων για φορολογικό – ασφαλιστικό αποτέλεσαν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος των social media που εξέφρασαν τις δικές τους απόψεις παρά την απεργία των δημοσιογράφων, το «black out» στην ενημέρωση.
Οι οντότητες «Eurogroup» και «Φορολογικό- Ασφαλιστικό» κατέγραψαν σύμφωνα με τα στοιχεία του paloPro 108.500 συνολικές αναφορές για την χρονική περίοδο 24 Απριλίου – 8 Μαΐου 2016. Το «Φορολογικό – Ασφαλιστικό» κυριάρχησε σε αναφορές στο ελληνικό διαδίκτυο την συγκεκριμένη περίοδο σε σύγκριση με το Eurogroup. Ταυτόχρονα εξετάσαμε και την οντότητα «Απεργία Δημοσιογράφων» που κατέγραψε 13.033 συνολικές αναφορές για την χρονική περίοδο 4 – 8 Μαΐου 2016 με σαφή κυριαρχία του Twitter στον αριθμό των αναφορών.
Τα συναισθήματα των αναφορών είναι για τις τρεις προαναφερόμενες οντότητες αρνητικά σε σύγκριση με τα αρνητικά και τα ουδέτερα συναισθήματα. Το συντριπτικό ποσοστό αρνητικών συναισθημάτων καταγράφει η οντότητα «Φορολογικό- Ασφαλιστικό», που υποδηλώνει την αποδοκιμασία και ανησυχία του συνόλου της ελληνικής διαδικτυακής κοινής γνώμης.
Θεματολογία
Η θεματολογία για τις υπό εξέταση οντότητες την περίοδο 24 /04 – 8/05 επικεντρώθηκε στο παρασκήνιο για τη ψήφιση των νέων μέτρων «φωτιά», στις επιπτώσεις τους πάνω στην ελληνική κοινωνία, στις εκτιμήσεις για τον αν θα επέλθει συμφωνία στο Eurogroup και σε ένα μικρό βαθμό και στην απεργία των ΜΜΕ, στις ερμηνείες ποιους πραγματικά εξυπηρετεί. Το εργαλείο Top 10 Topics του paloPro ανέδειξε:
- Tην κατ' αρχήν συμφωνία στο Eurogroup στα βασικά σημεία της διαπραγμάτευσης, όπως στο νέο ταμείο ιδιωτικοποιήσεων, στα «κόκκινα» δάνεια, στο ασφαλιστικό, στο φορολογικό, στους έμμεσους φόρους.
- Το ότι Γερμανία και Γαλλία εμφανίζονται διχασμένες για τη βοήθεια προς την Ελλάδα και κυρίως για το ζήτημα της ελάφρυνσης του χρέους.
- Την επιβολή φόρων σε καύσιμα, ποτά, καπνό, ηλεκτρονικά τσιγάρα, ξενοδοχεία, επενδυτικές εταιρίες, τις μειώσεις μισθών στο δημόσιο και στις συντάξεις.
- Το απεργιακό «μέτωπο» κατά της κυβέρνησης για το ψήφισμα της φορολογικής και ασφαλιστικής μεταρρύθμισης
- Το «μαύρο» στην ενημέρωση από την σαρανταοκτάωρη απεργία (Παρασκευή - Σάββατο) των ΜΜΕ.
Συμπεράσματα
Η προσεκτική ανάγνωση των ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων του paloPro για τις οντότητες Eurogroup», «Φορολογικό- Ασφαλιστικό», «Απεργία Δημοσιογράφων» μας δείχνει ότι οι τάσεις της ελληνικής διαδικτυακής κοινής γνώμης κινήθηκαν βάση δυο «ταχυτήτων». Συγκεκριμένα:
(α) H μια «ταχύτητα» είναι ότι η ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη συνδέει τις αποφάσεις του Eurogroup με την οικονομική κατάσταση της χώρας και η άλλη ταχύτητα (με «αιχμή του δόρατος» το Twitter) είναι η ανησυχία για τις επιπτώσεις πάνω στην καθημερινότητα του πολίτη.
(β) H γενική εντύπωση ότι υπάρχει μια κυβέρνηση (ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ) η οποία αγνοεί τον παράγοντας άνθρωπο, δηλαδή την καθημερινή επιβίωση του και επικεντρώνεται σε πολιτικές που τις εμφανίζει ως επιτυχημένες και αναγκαίες.
(γ) Η πλειοψηφία των χρηστών των social media αντιδράει στα νέα μέτρα «φωτιά» για την κοινωνία και σε κάποιες αναφορές δεν ξεχνάει να υπενθυμίζει με περιπαικτικό τρόπο και τις προεκλογικές υποσχέσεις των ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝΕΛ.
(δ) Η απεργία των δημοσιογράφων δεν φαίνεται να απασχόλησε ιδιαίτερα το σύνολο της ελληνικής διαδικτυακή κοινής γνώμης που ανέδειξαν ένα σκεπτικισμό για τις σχέσεις των κυβερνώντων με τα ΜΜΕ. To Τwitter αποδείχτηκε ιδιαίτερα εχθρικό για την απόφαση των δημοσιογραφικών ενώσεων να πάνε σε απεργία. Παράλληλα η ελληνική διαδικτυακή γνώμη με κάποιες αναφορές συνέδεσε την απεργία και με το «παιχνίδι» δανειοδότησης καναλιών.