Τουρισμός: «Καυτές μέρες» Αυγούστου Επιστροφή
Με την άποψη του Palo
Νίκος Αρβανίτης / Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας · 05/08/16 - 18:31
H τουριστική περίοδος που παραδοσιακά δίνει πνοή στην ελληνική οικονομία αντιμετωπίζεται σε ένα βαθμό με ανησυχία από την ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη που θεωρεί τον τουρισμό το μεγάλο brand της χώρας μας.
Η οντότητα «Τουρισμός» κατέγραψε στο ελληνικό διαδίκτυο σύμφωνα με τα στοιχεία του paloPro 14.813 συνολικές αναφορές για την χρονική περίοδο 26 Ιουλίου – 4 Αυγούστου 2016. Το Τwitter συγκεντρώνει 7.800 αναφορές, τα Sites 5.022, τα Blogs 1.385, το Facebook 367 και οι Opinions 234 αναφορές. Η εικόνα των συναισθημάτων των αναφορών μας αποκαλύπτει μια μικρή διαφορά των αρνητικών συναισθημάτων έναντι των θετικών. Αναλυτικότερα τα αρνητικά είναι 6.093, τα θετικά 5.591 και τα ουδέτερα 3.133. Το Twitter είναι και το κανάλι που καθόρισε και τις τάση του ελληνικού διαδικτύου τόσο στις αναφορές όσο και στα συναισθήματα (44% αρνητικά, 31% θετικά, 25% ουδέτερα).
Θεματολογία
Η θεματολογία επικεντρώνεται για την υπό εξέταση χρονική περίοδο στις εξελίξεις της τουριστικής περίοδούς και σε σχολιασμούς. Τα Top 10 Topics του paloPro ανέδειξαν τις ακόλουθες αναφορές:
- Την αντιπαράθεση της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και της αξιωματικής αντιπολίτευσης ΝΔ για το αεροδρόμιο της Πάρου.
- Τη δήλωση της αναπληρώτριας υπουργού Τουρισμού Έλενα Κουντουρά ότι οι αεροπορικές αφίξεις στο πρώτο εξάμηνο του 2016 σημείωσαν αύξηση 4,4%, κάτι που μεταφράζεται σε 5,937 εκατομμύρια τουρίστες.
- Την πτώση του τουρισμού στα νησιά που δέχτηκαν την πίεση των μεταναστευτικών ροών ((Σάμος, Κως, Χίος Μυτιλήνη).
- Τη μηχανική βλάβη στο οχηματαγωγό πλοίο «Νήσος – Ρόδος»,
- Τα στοιχεία του υπουργείου Τουρισμού της Τουρκίας που δείχνουν πτώση στις αφίξεις των ξένων επισκεπτών τον Ιούνιο μεγαλύτερη του 40%, ποσοστό που το πλέον χαμηλό τα τελευταία 22 χρόνια.
- Την εκτίμηση του SETE Intelligence ότι το 10% της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού αφαίρεσε η φορολογία το τελευταίο 12μηνο.
- Τη συμμετοχή της Περιφέρειας Α. Μακεδονίας – Θράκης στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού «TourNatur 2016» που θα πραγματοποιηθεί στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας από 2 έως 4 Σεπτεμβρίου 2016,.
Συμπεράσματα
Η ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη σύμφωνα με την ενδελεχής ανάλυση των ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων του paloPro επιδιώκει να εντοπίσει τα προβλήματα του ελληνικού τουρισμού. Πιο συγκεκριμένα τα social media αντιλαμβάνονται ότι:
- Το διεθνές προφίλ του ελληνικού τουρισμού έχει υποστεί σοβαρό πλήγμα από τις μεταναστευτικές ροές, την οικονομική κρίση και την αύξηση της φορολογίας των τουριστικών επιχειρήσεων.
- Δεν υπάρχει μια στοχευμένη επικοινωνιακή προβολή που να αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα του ελληνικού τουρισμού με στόχο να τον κάνει ακόμα πιο ανταγωνιστικό.
- Το πρόβλημα των υποδομών, όπως καθυστερήσεις και βλάβες, όπως το οχηματαγωγό «Νήσος – Ρόδος», προκαλεί πρόβλημα στο τουριστικό προφίλ.
- Η οικονομική κρίση έχει μειώσει σε σημαντικό βαθμό τον εσωτερικό τουρισμό καθώς πολλοί ελληνες πολίτες δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να πάνε διακοπές.
- Η Ελλάδα δεν είναι προετοιμασμένη για να εκμεταλλευτεί το «δώρο» της Τουρκίας, δηλαδή την πτώση του τουρισμού της.
- Επιβραβεύει κινήσεις που προωθούν τον ελληνικό τουρισμό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αναφορά για την Περιφέρεια Α. Μακεδονίας – Θράκης που έχει υιοθέτηση μια στρατηγική προβολής των τουριστικών της προορισμών με τη χρήση του διαδικτύου και που συμμετέχει και σε διεθνείς εκθέσεις.