Το «Βιβλίο Βαρουφάκη» στην «πυρά» των social mediaΕπιστροφή
Με την άποψη του Palo
Γιάννης Γκρέκος · 07/08/17 - 21:55
Tο βιβλίο «Adults In The Room» του πρώην υπουργού Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη με τις αποκαλύψεις για τις κρίσιμες διαπραγματεύσεις στο Eurogroup το καλοκαίρι του 2015 έγινε όπως αναμένονταν αντικείμενο σχολιασμού από τo ελληνικό διαδίκτυο. Οι αποκαλύψεις δυναμίτισαν το ήδη τεταμένο πολιτικό κλίμα μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης.
Η οντότητα «Βιβλίο Βαρουφάκη» κατέγραψε σύμφωνα με το paloPro 12,893 αναφορές για το χρονικό διάστημα 26-07 έως 04-08. Το Twitter κυριάρχησε με 9,087 αναφορές, με τις ειδησεογραφικές ιστοσελίδες να ακολουθούν με 2,381 και το Facebook με 619 αναφορές. Το Twitter απέδειξε για ακόμη μια φορά ότι αποτελεί κατεξοχήν την πλατφόρμα πολιτικού σχολιασμού και σάτιρας.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η ανά ημέρα διακύμανση των αναφορών για το βιβλιο. Οι αναφορές εμφανίζουν άνοδο τις ημέρες 31-07 και 01-08, μιας και εκείνες τις μέρες δημοσιεύθηκε η συνέντευξη του πρώην Υπουργού Οικονομικών, στην Süddeutsche Zeitung, όπου χαρακτήρισε τον Αλέξη Τσίπρα «ως ανεπρόκοπο που υπογράφει ότι του φέρουν».
Βέβαια, στις 30-07 που ξεκίνησε η απότομη άνοδος των αναφορών, συμπίπτουν με τις πρώτες αποκαλύψεις Βαρουφάκη για τα sms που αντάλλαζε με τον Πρωθυπουργό κατά την διάρκεια των Eurogroup, συζητώντας για ενδεχόμενο Grexit, αλλά και αναφέροντας την παραδοχή Σόϊμπλε ότι το μνημόνιο μας «καταστρέφει».
Το διαδικτυακό κοινό εμφανίζεται προβληματισμένο από τις αποκαλύψεις Βαρουφάκη, Οι περισσότερες αναφορές είναι ουδέτερες στο 97,8%, ακολουθούν οι αρνητικές με 2% και οι θετικές είναι ελάχιστες με 0,2%. Η ανάλυση των ποσοτικών και ποιοτικών στοιχείων του paloPro δείχνουν ότι οι αποκαλύψεις Βαρουφάκη έδωσαν μια ακόμη ευκαιρία στα social media να διακωμωδήσουν την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ αλλα και να εκφράσουν την αποστασιοποίησή τους από ανεύθυνες πολιτικές που έχουν μεγάλο κόστος για τη χώρα.
Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία paloPro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο.