Προ-εκλογικός πονοκέφαλος για Μητσοτάκη στην Ανατολική Μακεδονία - ΘράκηΕπιστροφή

Με την άποψη του Palo

Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας * · 02/09/18 - 01:00

Οι υποψηφιότητες για την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης (ΠΑΜΘ) και οι εντάσεις στις Νομαρχιακές Διοικούσες Επιτροπές (ΝΟΔΕ) θεωρούνται «πονοκέφαλος» για τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκο Μητσοτάκη ο οποίος θα επισκεφθεί τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) στο πλαίσιο της καθιερωμένης ομιλίας του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Το παρασκήνιο της υποψηφιότητας για το νέο ΠΑΜΘ που θα πάρει το επίσημο χρίσμα της ΝΔ αποτελεί σημείο αναφοράς για την τοπική διαδικτυακή κοινή γνώμη.

Οι εξελίξεις στην ΠΑΜΘ μας παρακίνησαν να εξετάσουμε το query «Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης - ΠΑΜΘ » που σύμφωνα με το λογισμικό PaloPro κατέγραψε 615 συνολικές αναφορές για την χρονική περίοδο 13  – 30  Αυγούστου 2018. Παράλληλα τα συναισθήματα των αναφορών  είναι στην πλειοψηφία τους αρνητικά, ακολουθούν τα ουδέτερα και τέλος τα θετικά.




Θεματολογία

Η θεματολογία για την υπό εξέταση  χρονική περίοδο  13 - 30 Αυγούστου 2018 επικεντρώθηκε σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro στις ακόλουθες αναφορές:

  • Στις έντονες αντιπαραθέσεις του ΠΑΜΘ Χρήστου Μέτιου με τους αντιπεριφερειάρχες και  στελέχη της παράταξης του αείμνηστου Γιώργου Παυλίδη.
  • Στη δήλωση του Χρήστου Μέτιου ότι θα διεκδικήσει την υποψηφιότητα της ΠΑΜΘ.
  • Στην ανακοίνωση του Χρήστου Μέτιου ότι θα μηνύσει τις εφημερίδες "Μαχητής" Θράκης, 7η Μέρα Καβάλας και τον βουλευτή Αχαΐας Νίκο Νικολόπουλο.
  • Στον ρόλο του Μακάριου Λαζαρίδη σύμβουλο του προέδρου της ΝΔ Κυριάκου Μητσοτάκη για τις υποψηφιότητες τις ΠΑΜΘ.
  • Στην τοποθέτηση του Χρήστου Μέτιου για σκοτεινούς κύκλους που θέλουν να ανατρέψουν τον ίδιο και να εκτρέψουν την Περιφέρεια από την τροχιά της ανοδικής της πορείας.
  • Στους χειρισμούς της ΠΑΜΘ  στη διαχείριση του προβλήματος των κουνουπιών.
  • Στη δημοσκόπηση της Κάπα Research για την ΠΑΜΘ και το Χρήστο Μέτιο.
Συμπεράσματα

Η ενδελεχής ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικά δεδομένα) του PaloPro αποκαλύπτει  ότι η ελληνική διαδικτυακή κοινή γνώμη αντιμετωπίζει επιφυλακτικά τις αντιπαραθέσεις στο «γαλάζιο στρατόπεδο» της ΠΑΜΘ για  το χρίσμα  του νέου υποψήφιου. Συγκεκριμένα:

  • Τα ποσοτικά δεδομένα εντοπίζουν μια αδύναμη παρουσία του twitter και του Facebook που δείχνει ότι τόσο ο ΠΑΜΘ Χρήστος Μέτιος όσο και οι διαφωνούντες στις ΝΟΔΕ εμμένουν στον παραδοσιακό, αλλά πλέον παρωχημένο τρόπο, της αποστολής Δελτίων Τύπων και δηλώσεων στα τοπικά ΜΜΕ. Η έλλειψη μεθοδικής χρήσης των Social Media συνεπάγεται: μη εμπλοκή με νεαρές ηλικιακές ομάδες και χρήστες των Social Media, μη προσέγγιση ενός πολύ μεγάλου ακρωτηρίου ψηφοφόρων και εν δυνάμει ψηφοφόρων και φυσικά αδύναμο πολιτικό προφίλ. Τα πολιτικά πρόσωπα θα πρέπει να εμπλέκονται ενεργά με  τα Social Media  και να κάνουν ουσιώδης παρεμβάσεις που θα τους δώσουν την απαραίτητη ώθηση στο πολιτικό προφίλ τους.
  • Η τοπική κοινή διαδικτυακή κοινή γνώμη εμφανίζεται επιφυλακτική τόσο για την υποψηφιότητα Μέτιου όσο και για τους ανταγωνιστές του μέσα στο «γαλάζιο» στρατόπεδο και εκείνους των αντίπαλων παρατάξεων.
  • Η ανάλυση του περιεχόμενου των αρνητικών αναφορών δείχνει ότι η τοπική κοινωνία αποδοκιμάζει  τα παρασκηνιακά «παιχνίδια» εξουσίας στις ΝΟΔΕ.
  • Η αναλυση περιεχομένου των ουδέτερων αναφορών δείχνει ότι κάποιοι συνειδητοποιημένοι χρήστες του διαδικτύου τηρούν στάση αναμονής και αναζητούν ένα νέο πρόσωπο το οποίο θα μπορεί να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις ανάγκες του περιφερειάρχη και στις ιδιαιτερότητες της Θράκης.
  • Οι αναφορές για  παρασκηνιακό ρόλο του Μακάριου Λαζαρίδη, συμβούλου επικοινωνίας του Κυριάκου Μητσοτάκη, υπέρ του ΠΑΜΘ Χρήστου Μέτιου  για τη διεκδίκηση της Περιφέρειας έχει, σύμφωνα με τα ποιοτικά δεδομένα, προκαλέσει αρνητικούς συνειρμούς στην πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου.
  • Η ανάλυση περιεχομένου δείχνει ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης φαίνεται να χάνει τον έλεγχο αναφορικά με τις εσωκομματικές διεργασίες στις ΝΟΔΕ της ΠΑΜΘ, αν και ακόμα η ΝΔ δεν έχει δώσει επίσημα χρίσμα σε κανένα για υποψηφιότητα. Παράλληλα ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα πρέπει να αφουγκραστεί την τοπική κοινωνία, να καταλάβει ότι η εποχή των κομματικών παραγόντων είναι παρωχημένη και να αναζητήσει έναν υποψήφιο ο οποίος θα   αντιλαμβάνεται το σημαντικό ρόλο της ΠΑΜΘ στην περιοχή των Βαλκανίων, θα εφαρμόζει μια αποτελεσματική «περιφερειακή διπλωματία», θα είναι επικοινωνιακός, χρήστης της τεχνολογίας και των Social Media.  Ο υποψήφιος ΠΑΜΘ θα πρέπει να έχει γνώσεις management καθώς και  τη δυνατότητα να ερμηνεύει τους πολιτικούς, περιφερειακούς και διεθνούς συσχετισμούς.
  • Η περιοχή της Θράκης φαίνεται να αποτελεί «αγκάθι» για τον Κυριάκο Μητσοτάκη καθώς κάποιες αναφορές εκτιμούν ότι η ηγεσία της ΝΔ δεν δίνει μεγάλη βαρύτητα στα εθνικά θέματα. Όπως έχουμε επισημάνει σε προηγούμενες αναλύσεις η ΝΔ εμφανίζεται να εκπροσωπείται από τρεις τάσεις, τους φιλελεύθερους (Κυρ. Μητσοτάκης), τους καραμανλικούς και τη Λαϊκή Δεξιά (Αντ. Σαμαράς). Ταυτόχρονα ο ρόλος του τουρκικού προξενείου και η κατά’ρχήν Συμφωνία των Πρεσπών αποτελεί πρόσφορο έδαφος για την ακροδεξιά που εκμεταλλευόμενη τη διεθνιστική ιδεολογία του ΣΥΡΙΖΑ και την απουσία μιας κεντροδεξιάς τάσης κερδίζει συνεχώς πόντους. Ο ΣΥΡΙΖΑ από την πλευρά του εμφανίζεται οργανωμένος μέσα στην τοπική κοινωνία. Η ηγεσία της ΝΔ θα πρέπει να εγκαινιάσει το μοντέλο μιας civil society penetrating engagement για να αποκτήσει ισχυρά τοπικά ερείσματα.
  • Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αναμένεται να επικεντρωθεί από το βήμα της ΔΕΘ σε  ιδιωτικές επενδύσεις, φορολογία, νέες θέσεις εργασίας και σε στήριξη των αδύναμων πολιτών. Λαμβάνοντας υπόψη τα ποιοτικά δεδομένα του PaloPro ότι η ηγεσία της ΝΔ δεν δίνει μεγάλη βαρύτητα στα εθνικά θέματα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα πρέπει να κάνει μια αναφορά και στη Θράκη επηρεάζοντας το θυμικό της τοπικής κοινωνίας που είναι ιδιαίτερη ευαίσθητη στην προάσπιση των εθνικών συμφερόντων έναντι της Τουρκίας.

Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία PaloPro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο. Για μία δωρεάν δοκιμή της υπηρεσίας μας επικοινωνήστε στο: info@paloservices.com.


 _______________________________

Νίκος Αρβανίτης είναι Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά,  βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.

Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος - Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.

Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των social media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.