Ο ΣΥΡΙΖΑ «σαρώνει» στο διαδίκτυοΕπιστροφή

Με την άποψη του Palo

Νίκος Αρβανίτης/Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας · 24/01/15 - 12:33

Στην εκπνοή της προεκλογικής εκστρατείας πώς βλέπουν οι χρήστες του ελληνικού διαδικτύου τους δυο βασικούς μονομάχους των εκλογών; Τι απήχηση έχουν οι αρχηγοί τους Αντώνης Σαμαράς και Αλέξης Τσίπρας αντίστοιχα; Ποιο είναι το «πεδίο αναμέτρησης» των υπολοίπων κομμάτων; Ποιες είναι οι τάσεις που θα διαμορφώσουν το τελικό αποτέλεσμα;

Ξεκινώντας από το δίπολο Ν.Δ.- ΣΥ.ΡΙ.ΖΑ. και τους αρχηγούς τους  για την περίοδο 21- 23/1 τα στοιχεία του Palo Pro δείχνουν πρώτο το ΣΥΡΙΖΑ που συγκεντρώνει συνολικά  39.161 αναφορές εκ των οποίων οι 12.943 εκφράζουν θετικό συναίσθημα (Sites 2.121, Blogs 2.790, Opinions 97, Facebook 2.505, Twitter 31.452,   Youtube 195, Forums 1) έναντι της ΝΔ που καταγράφει συνολικά 15.639 αναφορές με τις 4.248 να είναι αρνητικές. (Sites 1.189, Blogs 1.865, Opinions 52, Facebook 1065, Twitter 11.386, Youtube 82).

Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία ο   Αντώνης Σαμαράς  συγκεντρώνει συνολικά 18.751  αναφορές (Sites 873, Blogs 1.329, Opinions 37, Facebook 980, Twitter 15.475 , Youtube 57) ενώ ο Αλέξης Τσίπρας καταγράφει 3.714 αναφορές (Sites 599, Blogs 622,Opinions 28, Facebook 397,  Twitter 2.051, Youtube 17). Το σύνολο των αρνητικών αναφορών που συγκεντρώνει ο Αντώνης  Σαμαράς  ανέρχονται σε 4.836, ενώ ο Αλέξης Τσίπρας  έχει 449  αρνητικές αναφορές.  Στα θετικά συναισθήματα  ο Αντώνης Σαμαράς συγκεντρώνει 2.454 και ακολουθεί ο Αλέξης Τσίπρας με 826 .

Με τη βοήθεια του εργαλείου Top 10 Topics  του Palo Pro διαπιστώσαμε ότι οι χρήστες του διαδικτύου ανέδειξαν δύο αναφορές ως τα πλέον κυρίαρχα θέματα συζήτησης: Την είδηση του πρακτορείου Reuters  σύμφωνα με την οποία «Η τρόικα έστειλε την Ελλάδα σε εκλογές» καθώς η αποτυχία συνομιλιών Κυβέρνησης Σαμαρά με την Τρόικα οδήγησε σε αδιέξοδο, αφού οι δανειστές απέρριψαν το ενδεχόμενο εξόδου από το τετραετές πρόγραμμα στήριξης ύψους 240 δισ. ευρώ το Δεκέμβριο και επέμειναν σε επιπλέον περικοπές ή έσοδα στον προϋπολογισμό του 2015.

Η δεύτερη είδηση αφορά στις δηλώσεις  Άγκελα Μέρκελ και Ματέο Ρέντσι που σε κοινή συνέντευξη Τύπου στη   Φλωρεντία τόνισαν ότι οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να συνεχιστούν ενώ η  Άγκελα Μέρκελ τόνισε ότι περιμένει την απόφαση που θα λάβει ο ελληνικός λαός και ότι θα συνεργασθεί με τη σημερινή, αν επανεκλεγεί, ή τη νέα ελληνική κυβέρνηση.

Έχοντας υπόψη τα παραπάνω, με τη βοήθεια του Palo Professional, ένα εικοσιτετράωρο πριν τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, καταγράψαμε και τις συγκεντρωτικές αναφορές για τα πολιτικά κόμματα που ανέπτυξαν δραστηριότητα στο ελληνικό διαδίκτυο την περίοδο 1-23/1/2015.

Εκτιμάται ότι σε μεγάλο βαθμό η αγωγιμότητα των μηνυμάτων τους και η τακτική διάχυσης που ακολούθησαν θα αποτελέσει σημαντική παράμετρο και στη διαμόρφωση του τελικού εκλογικού αποτελέσματος.

 

Sites

Facebook

Blogs

Opinions

Twitter

Forums

Youtube

 

ΣΥΡΙΖΑ

7763

14948

16886

467

170483

42

1015

211.604

ΝΔ

4706

7318

11787

237

78872

12

402

103.334

ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ.

1333

3355

4873

100

59430

17

141

  69.249

ΠΑΣΟΚ

2638

3909

7476

173

39239

6

169

  53.610

ΠΟΤΑΜΙ

 

1681

1457

3817

126

38857

 

10

320

  46.268

ΚΚΕ

1408

1380

4363

74

29547

27

88

  36.877

ΧΑ

1263

2418

4195

61

21934

113

326

  30.310

ΑΝ.ΕΛ.

894

900

2502

 

39

 

9215

1

 

52

  13.603

 

ΛΑ.ΟΣ.

163

773

737

7

3459

26

64

   7.176

 

Αναζητώντας τον ρόλο του ψηφιακού πεδίου  σε αυτή την σύντομη προεκλογική περίοδο σίγουρα θα πρέπει να σταθούμε στην αυξανόμενη χρήση του διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Στην πρώτη γραμμή των χρηστών του ελληνικού "προεκλογικού" διαδικτύου βρίσκονται τα πολιτικά κόμματα που – με εξαίρεση το ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ. - φαίνεται να συνέχισαν από εκεί που είχαν μείνει με τη χρήση των social media κατά την περίοδο των Δημοτικών/Περιφερειακών και των Ευρωεκλογών.

Μεγάλος αριθμός υποψηφίων αλλά και εκλογικά επιτελεία έκαναν χρήση των δυνατοτήτων που παρέχουν τα  social media ως συμπληρωματικό όργανο της προεκλογικής τους εκστρατείας. Επικοινωνιολόγοι και προεκλογικά επιτελεία, σίγουρα, προσδοκούσαν σε απτά μετεκλογικά οφέλη, αλλά και σε μετρήσιμη διεύρυνση της απήχησης των ενδιαφερομένων.

Σε πολλές περιπτώσεις, όμως , το διαδίκτυο αναδείχθηκε ως το μυστικό όπλο των σκεπτόμενων χρηστών – ψηφοφόρων που προσπερνούσαν τις ανιχνεύσιμες «διαφημιστικές» πρακτικές των social media δημιουργώντας σύγχυση στους επαγγελματίες media planners που είχαν ενδεχομένως μπερδέψει την κοινωνία των δικτύων με τα κομματικά δίκτυα.

Τα social networks πρέπει να αντιμετωπισθούν ως πεδίο καταγραφής κι ανάδειξης τάσεων και όχι ως χώρος κομματικής δραστηριότητας και πολιτικής προπαγάνδας. Η κατανόηση της λειτουργίας του διαδικτύου στο χώρο της πολιτικής επικοινωνίας μπορεί να το αναδείξει και σε πολύτιμο εργαλείο συμβουλευτικού χαρακτήρα.

Το κύριο συμπέρασμα που προκύπτει από την ποιοτική ανάλυση των αναφορών στο ελληνικό διαδίκτυο, και το έχουμε άλλωστε επισημάνει και στις προηγούμενες αναλύσεις μας, είναι ότι τον κύριο λόγο έχουν πλέον οι «έξυπνοι» και «ψαγμένοι» χρήστες του διαδικτύου που επιλέγουν τι θα διαβάσουν, τι θα προτείνουν και τι θα σχολιάσουν. Αυτή η διαπίστωση καθιστά ευάλωτα τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης και αναδεικνύει το διαδίκτυο σε κυρίαρχο μέσο πληροφόρησης και «διαλόγου» λόγω της αμεσότητας και διαδραστικότητάς του.

Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία palo pro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο. Για περισσότερες πληροφορίες και σε βάθος ανάλυση των αναφορών επικοινωνήστε μαζί μας στο customerservicepro@palo.gr