Απούσα η εξωτερική πολιτική από τα social mediaΕπιστροφή

Με την άποψη του Palo

Νίκος Αρβανίτης / Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας · 09/09/15 - 20:20

Αδιάφορο εμφανίζεται ένα μεγάλο ποσοστό της ελληνική διαδικτυακής γνώμης για την άσκηση της εξωτερικής μας πολιτικής, σε μια περίοδο όπου η χώρα μας την έχει ανάγκη περισσότερο από ποτέ για να μπορέσει να σταθεί με αξιοπιστία στη διεθνή πολιτική σκηνή. Η εξωτερική πολιτική αποτελεί και μια από τις βασικές θεματικές του debate των πολιτικών αρχηγών.

Η ελληνική εξωτερική πολιτική συγκέντρωσε με βάση τα στοιχεία του paloPro 1.857 συνολικές αναφορές για την χρονική περίοδο 01/08 – 1/09 2015. Τα θέματα της ελληνικής εξωτερικής δεν προσελκύουν το ενδιαφέρον των social media που εμφανίζουν ένα μικρό ποσοστό ενασχόλησής με αυτά. Παράλληλα τα συναισθήματα μας δείχνουν μια αποστασιοποίηση των χρηστών του διαδικτύου καθώς τα ουδέτερα συναισθήματα πλειοψηφούν σε σύγκριση με τα αρνητικά καθώς και με τα θετικά.

Η αλβανική πρόκληση στη Χειμάρρα, οι τουρκικές αμφισβητήσεις στο Αιγαίο και οι σχέσεις με τα Σκόπια εξελίχθηκαν σε «hot topics» της θεματολογίας του ελληνικού διαδικτύου για την υπό εξέταση περίοδο. Αναλυτικότερα:

  • Η προκλητική δήλωση του αλβανού πρωθυπουργού Έντι Ράμα όταν ερωτήθηκε πώς σχολιάζει τις αντιδράσεις του ελληνικού ΥΠΕΞ για το θέμα της κατεδάφισης του ναού του Αγίου Αθανασίου
  • Τα περί «ελληνικής κατοχής» σε 16 νησιά του Αιγαίου που επανάφερε η Άγκυρα με διαρροές του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών στον τουρκικό Τύπο.
  • Η κόντρα ΝΔ και κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ για τη «Μεγάλη Μακεδονία και τον Όλυμπο» του αντιπρόεδρου της Βουλής των Σκοπίων Αντόνιο Μιλόσοσκι.

Παράλληλα υπήρξαν και αναφορές για:

  • Το Μνημόνιο Κατανόησης (MοU) που υπέγραψαν στον ενεργειακό τομέα Ελλάδα και Βενεζουέλα στο Καράκας
  • Tη δήλωση του ΠτΔ Προκόπη Παυλόπουλου για άμεση σύγκληση συνόδου κορυφής ΕΕ προκειμένου να αντιμετωπιστεί το μεταναστευτικό

Συμπερασματικά τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα του paloPro μας δείχνουν ότι η ελληνική εξωτερική πολιτική δεν συγκινεί τους χρήστες των social media. Τα διαχρονικά της προβλήματα την έχουν αποξενώσει από τους χρήστες του ελληνικού διαδικτύου. Παράλληλα η έλλειψη μιας e-diplomacy  παραπέμπει στο ότι το ΥΠΕΞ συνεχίζει να ακολουθεί παρωχημένες μορφές προώθησης που αδυνατούν να ενισχύσουν το διεθνές προφίλ της χώρας. 

Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία paloPro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο.
Για μία δωρεάν δοκιμή της υπηρεσίας μας επικοινωνήστε στο: info@paloservices.com.