Σε αναζήτηση στρατηγικής για τη «μάχη» της Περιφέρειας ΑττικήςΕπιστροφή

Με την άποψη του Palo

Νίκος Αρβανίτης – Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας * · 19/12/18 - 08:00

Με επιφύλαξη αντιμετωπίζει η πλειοψηφία των Social Media τις προεκλογικές διεργασίες για την Περιφέρεια Αττικής αναδεικνύοντας το ότι οι υποψήφιοι των κομμάτων εμφανίζουν επικοινωνιακό έλλειμμα στο ελληνικό διαδίκτυο. Οι διεκδικητές για τη «μάχη» της Αττικής είναι μέχρι στιγμής η περιφερειάρχης Ρένα Δούρου, ο υποψήφιος της ΝΔ και Δήμαρχος Αμαρουσίου Γιώργος Πατούλης, ο υποψήφιος του KINAΛ Γιάννης Σγουρός, ο υποψήφιος της Χρυσής Αυγής και βουλευτής Ηλίας Παναγιώταρος και ο υποψήφιος του ΚΚΕ Γιάννης Πρωτούλης.

Τα «queries» για τους όλους τους προαναφερόμενους κατέγραψαν στο ελληνικό διαδίκτυο, σύμφωνα με το σύγχρονο εργαλείο PaloPro για Web & Social Listening και Analytics 1.505 συνολικές αναφορές για τη χρονική περίοδο 26 Νοεμβρίου - 6 Δεκεμβρίου 2018.

Το μεγαλύτερο αριθμό των αναφορών το συγκεντρώνει με μεγάλη διαφορά η Ρένα Δούρου καθώς είναι η περιφερειάρχης Αττικής. Ταυτόχρονα, οι Γιώργος Πατούλης (το query επικεντρώνεται σε αναφορές της περιφέρειας) Γιάννης Σγουρός και Ηλίας Παναγιώταρος εμφανίζουν περίπου τον ίδιο αριθμό αναφορών, ενώ ο Γιάννης Πρωτούλης συγκεντρώνει μόνο 17 αναφορές.

Τα συναισθήματα των αναφορών παρουσιάζουν διακυμάνσεις αναφορικά με τους υποψήφιους. Η Δούρου εμφανίζει και τα περισσότερα αρνητικά συναισθήματα και την ακολουθεί ο Παναγιώταρος. Οι Πατούλης και Σγουρός έχουν στην πλειοψηφία τους ουδέτερα συναισθήματα.

Ρένα Δούρου



 

 

 

Γιώργος Πατούλης



Γιάννης Σγουρός


 


 

 

 Ηλίας Παναγιώταρος

 


 


 

Θεματολογία

Η θεματολογία επικεντρώθηκε για την υπό εξέταση χρονική περίοδο σύμφωνα με τα Main Topics του PaloPro στις ακόλουθες αναφορές:

  • Στις δραστηριότητες του Γιώργου Πατούλη για την περιφέρεια Αττικής.
  • Στις επικριτικές αναφορές για τον αλβανό ηθοποιό Λαέρτη Βασιλείου που θεωρούν ότι ανήκει στο επιτελείο της Ρένας Δούρου.
  • Στην επιστολή του Γιάννη Σγουρού προς την ΕΡΤ για άρση του αποκλεισμού του.

 

Συμπεράσματα

H πλειοψηφία της διαδικτυακής κοινής εμφανίζεται, σύμφωνα με την ανάλυση περιεχομένου (ποιοτικά δεδομένα) του PaloPro επιφυλακτική και κάποιες φορές αδιάφορη για τις υποψηφιότητες της Περιφέρειας Αττικής. Αναλυτικότερα:

  • H περιφερειάρχης Αττικής Ρένα Δούρου δέχεται επικρίσεις εξαιτίας της διαχείρισης των φονικών πυρκαγιών στο Μάτι και των πλημμυρών της Μάνδρας.
  • Κάποιοι χρήστες του διαδικτύου θεωρούν ότι η Ρένα Δούρου επιδίωξε να εφαρμόσει μια περιφερειακή διακυβέρνηση με αριστερό πρόσημο που όμως δεν πέτυχε.
  •  Ένας μεγάλος αριθμός αρνητικών συναισθημάτων για τη Ρένα Δούρο προέρχεται απο τις επικρίσεις για τις δηλώσεις του αλβανού ηθοποιού Λαέρτη Βασιλείου που τα Social Media θεωρούν ότι ανήκει στο επιτελείο της. Η δήλωση του Βασιλείου ότι «οι Αλβανοί πρέπει να είναι έτοιμοι να χύσουν το αίμα τους για την εθνική ένωση» χτύπησε τα ευαίσθητα εθνικά αντανακλαστικά πολλών χρηστών του Twitter. Τα Social Media φαίνεται να συνδέουν τη Ρένα Δούρου με τις επιλογές της κυβέρνησης σε θέματα εξωτερικής πολιτικής.
  • Ο Γιώργος Πατούλης με τις πολλές ιδιότητες, δήμαρχος Αμαρουσίου, πρόεδρος ΚΕΔΕ και ΙΣΑ εμφανίζει διάχυση δραστηριοτήτων με βάση τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα.
  • To γεγονός ότι ο Πατούλης ξεκίνησε ως υποψήφιος για το Δήμο Αθηναίων και μετά κατέληξε στην Περιφέρεια Αττικής κάνει κάποιους χρήστες των Social Media να μιλάνε για παρασκηνιακές διεργασίες στη Νέα Δημοκρατία καθώς αρχικά είχε αναφερθεί για την Περιφέρεια Αττικής το όνομα του Ανδρέα Παχατουρίδη, δημάρχου Περιστερίου.
  • Ο Πατούλης με συμμετοχή και στα συλλαλητήρια για τη Μακεδονία εμφανίζεται ως ένας υποψήφιος που μπορεί να συσπειρώσει τους δεξιούς ψηφόρους για να καταφέρει Νέα Δημοκρατία να κερδίσει την Περιφέρεια. Η επιλογή του από την Πειραιώς σύμφωνα με κάποιους χρήστες του διαδικτύου εξυπηρετεί τον παραπάνω στόχο και εξαιτίας των ανακατατάξεων στο εθνικιστικό ακροδεξιό χώρο.
  • Ο Γιάννης Σγουρός, υποψήφιος του ΚΙΝΑΛ δεν φαίνεται σύμφωνα με τα ποσοτικά και τα ποιοτικά δεδομένα, να ελκύει την προσοχή των Social Media.
  • O Ηλίας Παναγιώταρος υποψήφιος της Χρυσής Αυγής εμφανίζει χαμηλές αναφορές που οφείλεται σύμφωνα με τα ποσοτικά και ποιοτικά δεδομένα σε ευρύτερες αναδιατάξεις στο εθνικιστικό ακροδεξιό χώρο.
  • Το μικρό engagement των υποψηφίων με τα Social Media υποδηλώνει ότι τα επικοινωνιακά επιτελεία τους δεν είναι ακόμα έτοιμα για να ξεκινήσουν μια δυναμική προεκλογική περίοδο.
  •  Ένα άλλο δεδομένο που προκύπτει από τη θεματολογία των Main Topics του PaloPro και την ανάλυση περιεχομένου είναι ότι δεν εμφανίζονται αναφορές που να απευθύνονται στα πραγματικά προβλήματα των πολιτών

Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία PaloPro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο. Για μία δωρεάν δοκιμή της υπηρεσίας μας επικοινωνήστε στο: info@paloservices.com.


___________________

*Ο Νίκος Αρβανίτης είναι Content Director της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος – Δημοσιογράφος διαπιστευμένος διπλωματικός συντάκτης στο Βελιγράδι από το 1994 και αναγνωρισμένος αναλυτής της περιοχής των Βαλκανίων στον τομέα των Διεθνών Σχέσεων. Συνεργάζεται με διεθνή ειδησεογραφικά, βαλκανικά και ελληνικά μέσα (υπήρξε και διευθυντής του σερβικού Ekonomist). Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Εγκληματολογίας και Ποινικών Επιστημών του πανεπιστημίου του Βελιγραδίου. Μέχρι σήμερα έχουν εκδοθεί 12 βιβλία του σε σερβική, αγγλική και ελληνική γλώσσα.

*Ο Γιώργος Πρωτόπαπας είναι Sr. Data Analyst της Palo Services. Είναι Διεθνολόγος - Δημοσιογράφος. Άρχισε τη δημοσιογραφία στην εφημερίδα «Επενδυτής» (2000 -2014). Αρθρογραφεί από το 2012 στο περιοδικό Άμυνα & Διπλωματία και συνεργάζεται με διάφορα διεθνή και ελληνικά ψηφιακά μέσα. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου Διεθνών Σχέσεων του πανεπιστήμιου Kent. Με τη ιδιότητα του διεθνολόγου έχει μιλήσει και σε διεθνή συνέδρια στο εξωτερικό. Έχει παρακολουθήσει πιστοποιημένα courses και seminars για Digital Media, Social Media Strategies, Digital Marketing & Advertising.

Οι δυο είναι συγγραφείς του βιβλίου «In social MEDIA RES» που με βάση το λογισμικό Palo Pro αποκωδικοποιεί το περιεχόμενο των social media και των ψηφιακών μέσων για σημαντικά θέματα της επικαιρότητας.