Καμμένος – Βαρουφάκης επισκίασαν τα επινίκια του ΣΥΡΙΖΑ στα social media!Επιστροφή

Με την άποψη του Palo

Νίκος Αρβανίτης/Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας · 28/01/15 - 20:51

Πώς είδαν οι χρήστες του ελληνικού διαδικτύου την καινούργια κυβέρνηση;Πώς αντέδρασαν τα  social media στη συνεργασία Τσίπρα – Καμμένου; Ποια θέματα πυροδότησαν αντιδράσεις και συζητήσεις στη «βουλή του διαδικτύου»; Τι δεν «είδαν» τα υπόλοιπα μέσα ενημέρωσης ένα εικοσιτετράωρο πριν την ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης;

Σε αυτά τα ερωτήματα προσπαθούμε να απαντήσουμε με την βοήθεια του Palo Professional αναλύοντας τα διαδικτυακά δημοσιεύματα της περιόδου 25-27/1/2015.

Οι πρώτες αντιδράσεις που καταγράφηκαν στο διαδίκτυο για το σχηματισμό της νέας κυβέρνησης συνεργασίας ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝ.ΕΛ και την ανάληψη της πρωθυπουργίας από τον Αλέξη Τσίπρα δεν  περιορίστηκαν μόνο στην ονοματολογία για τη σύνθεση του υπουργικού συμβουλίου και την ορκωμοσία του νέου πρωθυπουργού, παρά το γεγονός ότι τα συμβατικά μέσα ενημέρωσης αναλώθηκαν κυρίως σε αυτούς τους θεματικούς άξονες.

Στο χρονικό αυτό διάστημα 25-26/1/2015 παρατηρείται μία αύξηση των αναφορών κυρίως στο κόμμα των ΑΝ.ΕΛ. και λιγότερο στο πρόσωπο του Πάνου Καμμένου όπως φαίνεται και από τον συνημμένο πίνακα. Τη χρονική περίοδο 26-27/1/2015, σύμφωνα  με τα στοιχεία  το Palo Pro, ο ΣΥΡΙΖΑ υπερέχει σε αναφορές των  ΑΝ.ΕΛ ενώ η «συλλογική οντότητα» του ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζει να παραμένει και μετεκλογικά πιο δημοφιλής από τον Αλέξη Τσίπρα.

Ο ΣΥΡΙΖΑ καταγράφει συνολικά πολλαπλάσιο  συνολικό αριθμό αναφορών που ανέρχεται στις  74.449, ενώ οι  AN.ΕΛ  έχουν μόλις 11.241 αναφορές συνολικά. Συγκεκριμένα ο ΣΥ.ΡΙΖ.Α εμφανίζει  στα Sites 4.243  αναφορές, στα Blogs 4.877, στα  Opinions 118, στο Facebook 4.984, στο  Twitter 59.959, στο Youtube 261 και στα Forums 7. Οι ΑΝ.ΕΛ. από την πλευρά τους συγκεντρώνουν  στα Sites 1.155 αναφορές, στα Blogs 1.438, στα Opinions (Άρθρα Γνώμης) 29, στο Facebook 682, στο Twitter 7.924, στο Youtube 12 και στα Forums 1.

Η ίδια εικόνα παρατηρείται και σε επίπεδο αρχηγών με τον  πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα  να κυριαρχεί με 19.449 συνολικά αναφορές έναντι του νέου υπουργού Άμυνας Πάνου Καμμένου, ο οποίος καταγράφει  3.152 αναφορές. Αναλυτικότερα ο Αλέξης Τσίπρας έχει στα  Sites 2.822 αναφορές, στα Blogs 2.461 στα Opinions 58, στο  Facebook 2.514, στο Twitter 11.563, στο Youtube 76. Ο Πάνος Καμμένος συγκεντρώνει στα  Sites 544 αναφορές, στα Blogs 564, στα Opinions 12, στο  Facebook 264, στο Twitter 1.755 και στο  Youtube 13

Η καταγραφή του  συναισθημάτων του διαδικτύου δίνει και πάλι την  πρώτη θέση στο ΣΥΡΙΖΑ . Τα περισσότερα θετικά συναισθήματα ανήκουν στο ΣΥΡΙΖΑ με τον αριθμό τους να ανέρχεται στα 28.627, ενώ οι AN.ΕΛ περιορίζονται σε 3.600. Τα αρνητικά συναισθήματα για το ΣΥΡΙΖΑ είναι 16.251, ενώ για τους ΑΝ.ΕΛ  1.695.  Σε επίπεδο αρχηγών ο Αλέξης Τσίπρας υπερισχύει και στα συναισθήματα σε σχέση με τον Πάνο Καμμένο, με τον πρώτο να καταγράφει 5.544 θετικά και το δεύτερο μόλις 663. Αναφορικά με τα αρνητικά ο Αλέξης Τσίπρας συγκεντρώνει 1.838 ενώ ο Πάνος Καμμένος μόλις 184.

Την πλειοψηφία των αναφορών καταλαμβάνει το  twitter και σύμφωνα με το εργαλείο  Top 10 Topics του Palo Pro  τα πιο δημοφιλή θέματα που απασχολούν τους χρήστες του ελληνικού διαδικτύου είναι: οι δηλώσεις του Πάνου Καμμένου μετά το εκλογικό αποτέλεσμα και τις συναντήσεις του με Τσίπρα και Αρχιεπίσκοπο , τα δημοσιεύματα των ξένων ΜΜΕ για τη συνεργασία ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, η αντίδραση – κριτική της κομμουνιστικής τάσης του ΣΥΡΙΖΑ για τη συνεργασία με τους ΑΝ.ΕΛ. οι εκτιμήσεις της Deutsche Welle ότι «Δεν πρόκειται να υπάρξει μεγάλη αλλαγή πορείας», το σύνολο των αναφορών του ξένου τύπου στα εκλογικά αποτελέσματα στην Ελλάδα, ενώ στην τελευταία  θέση βρίσκονται οι δηλώσεις των ηγετικών στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, εκ των οποίων κάποιοι θεωρούνταν υπουργοποιήσιμοι!

Σύμφωνα με το εργαλείο Top Quotes του Palo Pro στην πρώτη θέση μεταξύ των 10 δημοφιλέστερων αναφορών βρίσκεται η φράση του Πάνου Καμμένου "Η Μακεδονία είναι ελληνική και δεν την παραδίδουμε σε κανέναν" ,ενώ μεγάλο αριθμό κοινοποιήσεων έχει μία φωτογραφία που κυκλοφορούσε στο facebook με σχόλια των ΑΝ.ΕΛ. για το τουρκικό προξενείο, όπου απεικονίζεται ο βουλευτής Ξάνθης  Χουσεΐν Ζεϊμπέκ με πορτραίτο των Γκρίζων Λύκων και του Κεμάλ Ατατούρκ από κάποια ομιλία του καθώς και δηλώσεις των ΑΝ.ΕΛ. για το ρόλο του τουρκικού προξενείου στη Θράκη.

Επίσης ως ιδιαιτέρως δημοφιλής εμφανίζεται η  δήλωση του Γιάννη Βαρουφάκη  στο BBC ( “Δεν θα επιδιώξουμε αντιπαράθεση με τις Βρυξέλλες”) κυρίως για τον τρόπο που παρουσιάσθηκε από το σύνολο των μέσων μαζικής ενημέρωσης.  Το σύνολο των δημοσιευμάτων αναφερόταν σε δηλώσεις του γνωστού οικονομολόγου στο BBC στο ραδιόφωνο του βρετανικού δικτύου, σύμφωνα με τις οποίες  η νέα κυβέρνηση θα διαπραγματευθεί εποικοδομητικά με την ΕΕ για να αναδιαρθρώσει το χρέος της χώρας .

Στο χώρο των social media ξέσπασε πραγματικός πόλεμος με την πλήρη απόδοση της συνέντευξης του Γιάννη Βαρουφάκη όπου φέρεται ο υπουργός πλέον Οικονομικών να λέει ότι η απαίτηση ΣΥΡΙΖΑ για «κούρεμα» του μεγαλύτερου μέρους του χρέους ήταν μια υπερβολή, ενόψει της διαπραγμάτευσης με τους δανειστές. Ο κ. Βαρουφάκης απέδωσε αυτή την υπερβολή του προγράμματος του ΣΥΡΙΖΑ σε διαπραγματευτική σκοπιμότητα. Όπως είπε, πριν από μια διαπραγμάτευση κάθε πλευρά προβάλει το μάξιμουμ των απαιτήσεών της, για να επέλθει τελικά ένας συμβιβασμός στο μέσο της διαδρομής. Το ίδιο κάνουν, είπε, και οι δανειστές, όταν αρνούνται κάθε συζήτηση για το χρέος, ενώ είναι προφανές ότι αυτή η συζήτηση πρέπει να γίνει.

Το όνομα του Γιάννη Βαρουφάκη εντοπίσθηκε με αφορμή τη συγκεκριμένη δήλωσή του κατ’αρχάς σε 333 αναφορές (Sites 118,Blogs 106, Facebook 26, Twitter 102, Youtube1) οι οποίες πολλαπλασιάσθηκαν  μέσω των followers και των κοινοποιήσεων/retweeting προξενώντας 67% αρνητικά συναισθήματα στους χρήστες του ελληνικού διαδικτύου και 10% θετικά.

Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία palo pro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο. Για περισσότερες πληροφορίες και σε βάθος ανάλυση των αναφορών επικοινωνήστε μαζί μας στο customerservicepro@palo.gr