Σε «προεκλογικούς» ρυθμούς η νέα κυβέρνηση!Επιστροφή

Με την άποψη του Palo

Νίκος Αρβανίτης/Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας · 31/01/15 - 13:55

Πώς αντιμετώπισε το ελληνικό διαδίκτυο τη νέα κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ;  Ποιοι είναι οι πιο δημοφιλείς υπουργοί και ποια συναισθήματα προκάλεσαν στους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ;Πώς  είδαν  τα  social media το «μίνι κραχ» του Χρηματιστηρίου και της αγοράς ομολόγων, την αντίδραση του Έλληνα ΥΠΕΞ στο θέμα της ανακοίνωσης Ε.Ε. για τις κυρώσεις στη Ρωσία και την «παροχολογία» επτά υπουργών;

Σε αυτά τα ερωτήματα προσπαθούμε να απαντήσουμε με την βοήθεια του Palo Professional αναλύοντας τα διαδικτυακά δημοσιεύματα της περιόδου 27-29/1/2015.

Η ανακοίνωση της σύνθεσης της κυβέρνησης που  περιλαμβάνει  13 υπουργούς, 21  αναπληρωτές και 6 υφυπουργούς εκ των οποίων το 15% είναι γυναίκες και 14 μέλη της είναι εξωκοινοβουλευτικοί δημιούργησε ποικίλα συναισθήματα αλλά προκάλεσε και μία περιέργεια για την ταυτότητα των νέων υπουργών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα  να βρίσκονται στην πρώτη θέση θέματα παραπολιτικού και life style ενδιαφέροντος.

Σε γενικές γραμμές το διαδίκτυο παρακολούθησε με μεγάλο ενδιαφέρον και με πληθώρα αναρτήσεων και κοινοποιήσεων που αφορούσαν στα διάφορα μέτρα ύψους 8,2 δις ευρώ   που ανακοίνωσαν τα στελέχη της πριν ακόμα τις επίσημες προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης, ανάμεσα στα οποία ήταν :

·         Η παραμονή της ΔΕΗ  υπό την ιδιοκτησία του Δημοσίου κι υπό δημόσιο έλεγχο ως ενιαίος όμιλος.

·         Παροχή δωρεάν ρεύματος για 300.000 οικογένειες που αντιμετωπίζουν οξύ οικονομικό πρόβλημα.

·         η άμεση αποκατάσταση των συλλογικών διαπραγματεύσεων των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, καθώς και η επαναφορά του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ

·         χαλάρωση των μέτρων λιτότητας, που ανατροφοδοτούν την κρίση των τελευταίων ετών, αλλά και άμεση επαναπρόσληψη των καθαριστριών του υπουργείου ως πρώτη συμβολική κίνηση.

·         το νομοσχέδιο για τη ρύθμιση των κόκκινων δανείων των νοικοκυριών,

·         αποκατάσταση των διοικητικών υπαλλήλων των Πανεπιστημίων, αλλά και των Σχολικών Φυλάκων που βρέθηκαν εκτός Δημοσίου.

·         ανάκληση του μέτρου της διαθεσιμότητας.

·         η επαναλειτουργία της ΕΡΤ

·         η διατήρηση της κυριότητας του Δημοσίου στο λιμάνι του Πειραιά και η ακύρωση της συμφωνίας με την COSCO που μένει στον αέρα.

·         Κατάργηση του εισιτηρίου των 5 € στα νοσοκομεία και του 1€ για συνταγές

·         Ιθαγένεια σε όλα τα παιδιά μεταναστών, που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στην Ελλάδα.

·         κατάργηση της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος από τις επικουρικές συντάξεις, αλλά και όλες τις μνημονιακές δεσμεύσεις που μειώνουν τις συντάξεις και αυξάνουν τα όρια ηλικίας

·          η επαναφορά της 13ης σύνταξης για όσους συνταξιούχους λαμβάνουν μέχρι 700 ευρώ το μήνα.

Τα παραπάνω μέτρα έγιναν κατά μέσο όρο δεκτά σε ποσοστό 33% με θετική διάθεση και με 17% αρνητική ενώ το 69% των χρηστών εκφράσθηκε με θετικά σχόλια και 18% για τους υπουργούς που έκαναν τις παραπάνω ανακοινώσεις.

Να επισημάνουμε ότι σύμφωνα με το εργαλείο  Top 10 Topics του  Palo Professional οι παραπάνω εξαγγελίες κάλυπταν τις πρώτες θέσεις στη θεματολογία των social media.

Ως ο πλέον δημοφιλής αναδεικνύεται ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Βαρουφάκης με συνολικά 2.323, αναφορές που προκάλεσαν 883 θετικά και 146 αρνητικά συναισθήματα. Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει ο υπουργός Υγείας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων  Παναγιώτης Κουρουμπλής με 1.214 αναφορές που δημιούργησαν 562 θετικά και  80 αρνητικά συναισθήματα και την τρίτη θέση ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γιάννης Δραγασάκης με 1.093 αναφορές από τις οποίες οι 352  είχαν θετική και οι 57 αρνητική απήχηση. Ακολουθούν ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς με 608 αναφορές με 96  θετικά   και 54 αρνητικά συναισθήματα, ο υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης με 597 αναφορές και με 134 θετικά και  58 αρνητικά συναισθήματα, ο υπουργός Εργασίας Πάνος Σκουρλέτης με 507 αναφορές με 111  θετικά και  25 αρνητικά συναισθήματα, ο υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων Αριστείδης Μπαλτάς με 428 αναφορές και με 126  θετικά και  12 αρνητικά, ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης με 362 αναφορές και με 125 θετικά και 26 αρνητικά και ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης 262 αναφορές με 133 θετικά και  15 αρνητικά συναισθήματα.

Οι δηλώσεις στελεχών της Κυβέρνησης δημιούργησαν παροδική αναστάτωση στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών και υποχρέωσαν τον κεντρικό οικονομικό (υπερ-)υπουργό κ. Γιάννη Δραγασάκη να παρέμβει με καθησυχαστική δήλωσή του, η οποία και έγινε δεκτή με 44% θετικά και 28% αρνητικά συναισθήματα από τους χρήστες του ελληνικού διαδικτύου

Ειδικά ο Γιάννης Βαρουφάκης κυριαρχεί στις αναφορές στο ελληνικό διαδίκτυο τόσο λόγω της μεγάλης απήχησης που έχει στο twitter όσο και για ενδιαφέρον που προκαλεί το υπουργείο στο οποίο προΐσταται. Από το σύνολο των αναφορών στο πρόσωπό του δύο ξεχωρίζουν: α) Το θέμα της διεθνούς διάσκεψης για το χρέος το οποίο θα θέσει ο Γιάννης Βαρουφάκης στις συναντήσεις του με Ευρωπαίους υπουργούς Οικονομικών και με τον πρόεδρο του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ. β)τη θέση που ανέπτυξε στο twitter για «τη δύναμη των μέσων μαζικής ενημέρωσης να διαστρεβλώνουν (την πραγματικότητα)» αναφερόμενος στην πρώτη “κίνηση” εξωτερικής πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις νέες κυρώσεις κατά της Ρωσίας».  Η πρώτη είδηση έγινε δεκτή με 67% θετικά συναισθήματα και 18% αρνητικά ενώ η δεύτερη  συγκέντρωση 56% θετικών αναφορών και 22% αρνητικών αναφορών.

Ο νέος εξωκοινοβουλευτικός ΥΠΕΞ έγινε δεκτός με «ενθουσιασμό» στο διαδίκτυο συγκεντρώνοντας το 50% των θετικών αναφορών και 25% των αρνητικών στα social media με τις τοποθετήσεις για τις σχέσεις ΕΕ και Ρωσίας, ενώ μεγάλο αριθμό αρνητικών αναφορών σε ποσοστό 49% και 14% θετικών αναφορών συγκέντρωσε δημοσίευμα των  Financial Times που τον συνδέει μαζί με τον Πρόεδρο ΑΝ.ΕΛ. κ. Πάνο Καμμένο με Ρώσους ολιγάρχες.

Παραμένοντας στην ίδια θεματολογία ο Παναγιώτης  Λαφαζάνης με τις δηλώσεις του («Είμαστε αντίθετοι με το ευρώεμπάργκο στη Ρωσία») συγκέντρωσε μεγάλο αριθμό αναφορών με  40% θετικά συναισθήματα και 29% αρνητικά.

Πρέπει να επισημανθεί ότι μεγάλη προτίμηση έδειξαν τα social media στις αναδημοσιεύσεις από τον ξένο τύπο και ειδικά εκείνη η μερίδα των χρηστών που διάκεινται αρνητικά για τα μέλη και τις επιλογές της κυβέρνησης.

Οι υψηλές αναφορές στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ  της τάξεως των 31.997 μόνο για το διήμερο 27-29/1 στα  social media δείχνουν ότι διατηρείται η δυναμική που είχε αναπτυχθεί προεκλογικά όπως άλλωστε και η σχετική ρητορική και παραχολογία με εξαίρεση τις εξελίξεις στο Χρηματιστήριο και την προσωρινή εμπλοκή στις σχέσεις ΕΕ – Ελλάδας-Ρωσίας.

 

Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία palo pro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο. Για περισσότερες πληροφορίες και σε βάθος ανάλυση των αναφορών επικοινωνήστε μαζί μας στο customerservicepro@palo.gr