Οι «μνήμες γερμανικής κατοχής» διχάζουν το ελληνικό διαδίκτυοΕπιστροφή

Με την άποψη του Palo

Νίκος Αρβανίτης/Γιώργος Ξ. Πρωτόπαπας · 16/03/15 - 10:29

H αντιπαράθεση Αθήνας και Βερολίνου για την πολιτική λιτότητας που αναμένεται να καθορίσει και την έκβαση των διαπραγματεύσεων με τους ευρωπαίους εταίρους «χτύπησε κόκκινο» στο ελληνικό διαδίκτυο με αφορμή το θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων.

Η ανάλυση των στοιχείων του palo pro έδειξε ότι ελληνο-γερμανικές σχέσεις απασχόλησαν έντονα ελληνικό διαδίκτυο για την περίοδο 6/3 - 15/3 2015 εξαιτίας  των δηλώσεων κυβερνητικών αξιωματούχων και της απόρριψης από το Βερολίνο των ελληνικών αιτιάσεων περί των γερμανικών αποζημιώσεων.

Τα στοιχεία του palo pro κατέγραψαν ότι η Γερμανία συγκέντρωσε συνολικά 20413 αναφορές (Sites 3272, Opinions 103, Facebook 1665, Youtube 28, Blogs 3016, Forums 69, Τwitter 12260). To «καυτό θέμα» των γερμανικών αποζημιώσεων από την πλευρά του κατέγραψε 8883 συνολικές αναφορές στο ελληνικό διαδίκτυο (Sites 669, Opinions 14, Facebook 384, Yutube 41, Blogs 618, Twitter 7157).

Σε επίπεδο προσώπων η κυριαρχία ανήκει στον υπουργό Οικονομικών Γιάνη Βαρουφάκη ο οποίος συγκέντρωσε 65318 συνολικές αναφορές (Sites 5030, Opinions 97, Facebook 3532, Youtube 101, Blogs 3461, Forums 6, Τwitter 53091). Ακολουθεί ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόιμπλε με 1888 συνολικές αναφορές (Sites 954, Opinions 9, Facebook 527, Youtoube 3, Blogs 554, Twitter 111). Τελευταίος έρχεται ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς με 603 συνολικές αναφορές (Sites 159, Opinion 3, Facebook 22, Youtube 1, Blogs 204, Twitter 214).

Αναφορικά με τα συναισθήματα του ελληνικού διαδικτύου όλοι αναδεικνύονται σε αρνητικούς πρωταγωνιστές, χώρες, θέματα και πρόσωπα. Τα στοιχεία του palo pro αποκαλύπτουν ότι ο Γιάνης Βαρουφάκης κυριαρχεί και στα αρνητικά συναισθήματα έχοντας 15598 έναντι 11011 θετικών, παρά το γεγονός ότι έγινε στόχος επικριτικών σχόλιων από τα γερμανικά ΜΜΕ. Η Γερμανία ακολουθεί στη δεύτερη θέση με 8196 αρνητικά συναισθήματα έναντι 3199 θετικών και έπεται το θέμα των γερμανικών αποζημιώσεων με 4517 αρνητικά έναντι 969 θετικών. Η μεγάλη διαφορά μεταξύ αρνητικών και θετικών συναισθημάτων για τις γερμανικές αποζημιώσεις υποδηλώνει ότι το ελληνικό διαδίκτυο θεωρεί το συγκεκριμένο θέμα μη ρεαλιστικό. Ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε συγκεντρώνει 557 αρνητικά συναισθήματα έναντι 526 θετικών και ο Νίκος Κοτζιάς 126 αρνητικά έναντι 60 θετικών.

Σχετικά με τα δημοσιεύματα της περιόδου 6/3 – 15/3 2015 που εξετάζουμε αίσθηση σύμφωνα με το εργαλείο Top 10 Topics προκάλεσε η δήλωση του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα από τη Βουλή ότι «δεν παραιτούμαστε από τις γερμανικές αποζημιώσεις». Κατηγόρησε τις γερμανικές κυβερνήσεις ότι από το 1990 που υπογράφηκε η τελική συνθήκη ειρήνης επέλεξαν «τη σιωπή, τα νομικά τεχνάσματα, την αναβολή και την παρέλκυση».

Σύμφωνα με το Τοp 10 Τοpics στο ελληνικό διαδίκτυο έπαιξε και η δήλωση του Σόιμπλε που έκλεισε το θέμα για καταβολή πολεμικών επανορθώσεων στην Ελλάδα. Ωστόσο εμφανίζονται και τα γερμανικά δημοσιεύματα που είναι υπέρ των ελληνικών διεκδικήσεων. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται: η δήλωση του προέδρου της γερμανικής αριστεράς Die Linke Μπερντ Ρίξινγκερ  ότι το αναγκαστικό κατοχικό δάνειο πρέπει σε κάθε περίπτωση να αποπληρωθεί καθώς και το άρθρο του περιοδικού Spiegel που υποστηρίζει ότι το Βερολίνο πρέπει να υποχωρήσει στο θέμα των πολεμικών επανορθώσεων, καθώς αυτό θα ήταν ηθικά και πολιτικά ορθό, ενώ θα εμπόδιζε την κυβέρνηση Τσίπρα να συνδέει τα οικονομικά της προβλήματα με το παρελθόν.

Σημαντική θέση έχει και η δήλωση του υπουργού Δικαιοσύνης Νίκου Παρασκευόπουλου ότι δίνει το χρονοδιάγραμμα της άδειας για να υλοποιήσει την απόφαση του Αρείου Πάγου περί δήμευσης της περιουσίας του γερμανικού Δημοσίου, η οποία έμενε στα συρτάρια του υπουργείου επί 15 χρόνια.

Συμπερασματικά οι χρήστες του διαδικτύου δεν πείθονται για την ορθότητά της διεκδίκησης των γερμανικών αποζημιώσεων αν και επικρίνουν τους γερμανικούς χειρισμούς απέναντι στην Αθήνα.

Η ανάλυση έγινε με την υπηρεσία palo pro, το πιο ολοκληρωμένο εργαλείο διαχείρισης φήμης στο διαδίκτυο. Για περισσότερες πληροφορίες και σε βάθος ανάλυση των αναφορών επικοινωνήστε μαζί μας στο customerservicepro@palo.gr