Τέρας ή θύμα; Η "Hedda" της Νία ΝταΚόστα ξαναγράφει την Εντα Γκάμπλερ στην Αγγλία του '50
Μια queer, μοντέρνα ματιά στον Ιψεν που μετατρέπει την Εντα σε καθρέφτη επιθυμίας, εξουσίας και τάξης. Η κληρονομιά του Ιψεν συναντά το σήμερα Η "Εντα Γκάμπλερ" σημάδεψε τη δραματουργία από το 1890. Η Νία ΝταΚόστα επιστρέφει στον μύθο με την ταινία "Hedda" (2025) και τον τοποθετεί στην Αγγλία της δεκαετίας του 1950. Εισάγει μια queer επανεφεύρεση του κλασικού και τολμά να αλλάξει ισορροπίες φύλου και φύλης. Η Τέσα Τόμσον δίνει στην ηρωίδα ρωγμές, στόφα εξουσίας και επιθυμίας. Η ταινία παίζει ήδη σε επιλεγμένες αίθουσες ΗΠΑ και Ηνωμένου Βασιλείου και κυκλοφορεί στο Prime Video διεθνώς. Μια Εντα που καίγεται από επιθυμία Η Εντα θέλει να ζήσει "σαν άνδρας", να ορίσει το πλαίσιο. Κυνηγά την ελευθερία, μα βρίσκει τείχη. Φλερτάρει με το χάος, διαλύει σχέσεις, στρέφεται εναντίον της. Η ΝταΚόστα τονίζει το σχίσμα ανάμεσα σε ρόλο και ταυτότητα, χωρίς να ζητά συγχωροχάρτι. Με κοφτές σκηνές και ελεγχόμενη ένταση, δείχνει μια γυναίκα που επιλέγει...
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
Κλασικό θεατρικό έργο του 19ου αιώνα με δεσπόζουσα θέση στην παγκόσμια δραματουργία, μια από τις πιο σκοτεινές, σύνθετες και ερμητικά κλειστές δημιουργίες του νορβηγού δραματουργού Χένρικ Ιψεν, η "Εντα Γκάμπλερ" εκδόθηκε στην Κοπεγχάγη το 1890 και ανέβηκε για πρώτη φορά στη σκηνή τον επόμενο χρόνο, στο Κένιγκλιχες Ρεζιντέντστεάτερ (Konigliches Residenzteater) του...
Πολυμέσα
Palo News Digest
⭐⭐⭐⭐⭐Σχετικά Θέματα
Palo News Digest
Πολιτισμός
- Lifestyle(728)
- politismos(76)
- Βιβλία(25)
- Βιντεοπαιχνίδια(6)
- Θέατρο & Χορός(57)
- Κινηματογράφος(43)
- Μουσική(60)
- Παράξενα(56)
- Τέχνη(129)





Σχόλια (0)
Κάντε Login για να αφήσετε το σχόλιό σας
Μπορείς να κάνεις login εδώ ή κάνε εγγραφή από εδώ.