Οι Υπηρέτες της Τιμωρίας / Α' Μέρος - Δήμιοι, βασανιστές και οι αθέατοι εκτελεστές του μεσαιωνικού δικαίου Δημοσιεύτηκε στο ΠΟΝΤΙΚΙτεύχος 2396 24/07/2025 26.07.2025 08:00 #ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ#ΕΚΤΕΛΕΣΗ#ΙΣΤΟΡΙΑ Η τιμωρία, για την κοινωνία του Μεσαίωνα, που εκφραζόταν με την εφαρμογή νόμου, λειτουργούσε σαν θέαμα με κραυγαλέο συμβολισμό ως πράξη δημόσιας κάθαρσης. Κάθε βασιλική εξουσία, κάθε πόλη με δικαιώματα εκτέλεσης, κάθε αυλή με κάστρο, είχε την ανάγκη ενός "υπηρέτη" της απόδοσης δικαιοσύνης. Με δυο λό
Η τιμωρία, για την κοινωνία του Μεσαίωνα, που εκφραζόταν με την εφαρμογή νόμου, λειτουργούσε σαν θέαμα με κραυγαλέο συμβολισμό ως πράξη δημόσιας κάθαρσης. Κάθε βασιλική εξουσία, κάθε πόλη με δικαιώματα εκτέλεσης, κάθε αυλή με κάστρο, είχε την ανάγκη ενός "υπηρέτη" της απόδοσης δικαιοσύνης. Με δυο λόγια έναν άνθρωπο που θα έκανε τη βρόμικη δουλειά. Αυτός ήταν ο δήμιος ή, στην πιο εξειδικευμένη μορφή του, ο βασανιστής. Αυτή η κατηγορία πολιτών που εφάρμοζε την εντολή του νόμου δεν έχαιρε ούτε ιδιαίτερης εκτιμήσεως ούτε δεχόταν προσκλήσεις στο τραπέζι των έντιμων πολιτών. Κι όμως, δίχως αυτούς, η δικαιοσύνη δεν μπορούσε να "εκτελέσει" τις αποφάσεις της. Ήταν οι υπάλληλοι του αίματος, απαραίτητοι, περιφρονημένοι, αναγκαίοι. Στην πρώιμη μεσαιωνική περίοδο, η απονομή δικαιοσύνης είχε ακόμη παραδειγματικό χαρακτήρα. Η σωματική τιμωρία - από τον ραβδισμό έως τον ακρωτηριασμό - εφαρμοζόταν σε δημόσιους χώρους. Ο δήμιος, πολλές φορές απλώς ένας...
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
Η τιμωρία, για την κοινωνία του Μεσαίωνα, που εκφραζόταν με την εφαρμογή νόμου, λειτουργούσε σαν θέαμα με κραυγαλέο συμβολισμό ως πράξη δημόσιας κάθαρσης. Κάθε βασιλική εξουσία, κάθε πόλη με δικαιώματα εκτέλεσης, κάθε αυλή με κάστρο, είχε την ανάγκη ενός "υπηρέτη" της απόδοσης δικαιοσύνης. Με δυο λόγια έναν άνθρωπο που θα έκανε τη βρόμικη δουλειά. Αυτός ήταν ο...
Η τιμωρία, για την κοινωνία του Μεσαίωνα, που εκφραζόταν με την εφαρμογή νόμου, λειτουργούσε σαν θέαμα με κραυγαλέο συμβολισμό ως πράξη δημόσιας κάθαρσης. Κάθε βασιλική εξουσία, κάθε πόλη με δικαιώματα εκτέλεσης, κάθε αυλή με κάστρο, είχε την ανάγκη ενός "υπηρέτη" της απόδοσης δικαιοσύνης. Με δυο λόγια έναν άνθρωπο που θα έκανε τη βρόμικη δουλειά. Αυτός ήταν ο...
Η τιμωρία, για την κοινωνία του Μεσαίωνα, που εκφραζόταν με την εφαρμογή νόμου, λειτουργούσε σαν θέαμα με κραυγαλέο συμβολισμό ως πράξη δημόσιας κάθαρσης. Κάθε βασιλική εξουσία, κάθε πόλη με δικαιώματα εκτέλεσης, κάθε αυλή με κάστρο, είχε την ανάγκη ενός "υπηρέτη" της απόδοσης δικαιοσύνης. Με δυο λόγια έναν άνθρωπο που θα έκανε τη βρόμικη δουλειά. Αυτός ήταν ο...
Η τιμωρία, για την κοινωνία του Μεσαίωνα, που εκφραζόταν με την εφαρμογή νόμου, λειτουργούσε σαν θέαμα με κραυγαλέο συμβολισμό ως πράξη δημόσιας κάθαρσης. Κάθε βασιλική εξουσία, κάθε πόλη με δικαιώματα εκτέλεσης, κάθε αυλή με κάστρο, είχε την ανάγκη ενός "υπηρέτη" της απόδοσης δικαιοσύνης. Με δυο λόγια έναν άνθρωπο που θα έκανε τη βρόμικη δουλειά. Αυτός ήταν ο...
Η τιμωρία, για την κοινωνία του Μεσαίωνα, που εκφραζόταν με την εφαρμογή νόμου, λειτουργούσε σαν θέαμα με κραυγαλέο συμβολισμό ως πράξη δημόσιας κάθαρσης. Κάθε βασιλική εξουσία, κάθε πόλη με δικαιώματα εκτέλεσης, κάθε αυλή με κάστρο, είχε την ανάγκη ενός "υπηρέτη" της απόδοσης δικαιοσύνης. Με δυο λόγια έναν άνθρωπο που θα έκανε τη βρόμικη δουλειά. Αυτός ήταν ο...
Η τιμωρία, για την κοινωνία του Μεσαίωνα, που εκφραζόταν με την εφαρμογή νόμου, λειτουργούσε σαν θέαμα με κραυγαλέο συμβολισμό ως πράξη δημόσιας κάθαρσης. Κάθε βασιλική εξουσία, κάθε πόλη με δικαιώματα εκτέλεσης, κάθε αυλή με κάστρο, είχε την ανάγκη ενός "υπηρέτη" της απόδοσης δικαιοσύνης. Με δυο λόγια έναν άνθρωπο που θα έκανε τη βρόμικη δουλειά. Αυτός ήταν ο...
Η τιμωρία, για την κοινωνία του Μεσαίωνα, που εκφραζόταν με την εφαρμογή νόμου, λειτουργούσε σαν θέαμα με κραυγαλέο συμβολισμό ως πράξη δημόσιας κάθαρσης. Κάθε βασιλική εξουσία, κάθε πόλη με δικαιώματα εκτέλεσης, κάθε αυλή με κάστρο, είχε την ανάγκη ενός "υπηρέτη" της απόδοσης δικαιοσύνης. Με δυο λόγια έναν άνθρωπο που θα έκανε τη βρόμικη δουλειά. Αυτός ήταν ο...
Η τιμωρία, για την κοινωνία του Μεσαίωνα, που εκφραζόταν με την εφαρμογή νόμου, λειτουργούσε σαν θέαμα με κραυγαλέο συμβολισμό ως πράξη δημόσιας κάθαρσης. Κάθε βασιλική εξουσία, κάθε πόλη με δικαιώματα εκτέλεσης, κάθε αυλή με κάστρο, είχε την ανάγκη ενός "υπηρέτη" της απόδοσης δικαιοσύνης. Με δυο λόγια έναν άνθρωπο που θα έκανε τη βρόμικη δουλειά. Αυτός ήταν ο...
Η τιμωρία, για την κοινωνία του Μεσαίωνα, που εκφραζόταν με την εφαρμογή νόμου, λειτουργούσε σαν θέαμα με κραυγαλέο συμβολισμό ως πράξη δημόσιας κάθαρσης. Κάθε βασιλική εξουσία, κάθε πόλη με δικαιώματα εκτέλεσης, κάθε αυλή με κάστρο, είχε την ανάγκη ενός "υπηρέτη" της απόδοσης δικαιοσύνης. Με δυο λόγια έναν άνθρωπο που θα έκανε τη βρόμικη δουλειά. Αυτός ήταν ο...
Η τιμωρία, για την κοινωνία του Μεσαίωνα, που εκφραζόταν με την εφαρμογή νόμου, λειτουργούσε σαν θέαμα με κραυγαλέο συμβολισμό ως πράξη δημόσιας κάθαρσης. Κάθε βασιλική εξουσία, κάθε πόλη με δικαιώματα εκτέλεσης, κάθε αυλή με κάστρο, είχε την ανάγκη ενός "υπηρέτη" της απόδοσης δικαιοσύνης. Με δυο λόγια έναν άνθρωπο που θα έκανε τη βρόμικη δουλειά. Αυτός ήταν ο...
Η τιμωρία, για την κοινωνία του Μεσαίωνα, που εκφραζόταν με την εφαρμογή νόμου, λειτουργούσε σαν θέαμα με κραυγαλέο συμβολισμό ως πράξη δημόσιας κάθαρσης. Κάθε βασιλική εξουσία, κάθε πόλη με δικαιώματα εκτέλεσης, κάθε αυλή με κάστρο, είχε την ανάγκη ενός "υπηρέτη" της απόδοσης δικαιοσύνης. Με δυο λόγια έναν άνθρωπο που θα έκανε τη βρόμικη δουλειά. Αυτός ήταν ο...
Η τιμωρία, για την κοινωνία του Μεσαίωνα, που εκφραζόταν με την εφαρμογή νόμου, λειτουργούσε σαν θέαμα με κραυγαλέο συμβολισμό ως πράξη δημόσιας κάθαρσης. Κάθε βασιλική εξουσία, κάθε πόλη με δικαιώματα εκτέλεσης, κάθε αυλή με κάστρο, είχε την ανάγκη ενός "υπηρέτη" της απόδοσης δικαιοσύνης. Με δυο λόγια έναν άνθρωπο που θα έκανε τη βρόμικη δουλειά. Αυτός ήταν ο...

Palo News Digest
⭐⭐⭐⭐⭐Σχετικά Θέματα
Palo News Digest
Κόσμος
- Αμερική(0)
- Αφρική(0)
- Βόρεια Αμερική(0)
- Ευρώπη(63)
- Κύπρος(586)
- Μέση Ανατολή(24)

Σχόλια (0)
Κάντε Login για να αφήσετε το σχόλιό σας
Μπορείς να κάνεις login εδώ ή κάνε εγγραφή από εδώ.