Όταν η ύλη ξεχειλίζει: Μαθητές και δάσκαλοι στην κινούμενη άμμο της σχολικής πίεσης
"Πνιγμένοι" στην ύλη: Όταν η εκπαίδευση μετατρέπεται σε αγώνα δρόμου "Μάθε καλά λίγα, παρά πολλά και τίποτα", Δημόκριτος Η ρήση του Δημόκριτου, χιλιάδες χρόνια πριν, μοιάζει σήμερα πιο επίκαιρη από ποτέ. Διότι στην Ελλάδα του 2025, όπου η διδακτέα ύλη φουσκώνει κάθε χρόνο σαν μπαλόνι έτοιμο να σκάσει, η εκπαίδευση δεν προάγει τη γνώση· παράγει γνωστικό κορεσμό. Και όσο περισσότερο αυξάνεται η ύλη, τόσο περισσότερο χάνεται η ουσία.Είναι ο στόχος του σχολείου να μαθαίνει ο μαθητής ή απλώς να καλύπτει την ύλη; Ο Ε.Π. Παπανούτσος, αρχιτέκτονας της μεταρρύθμισης του 1964, πίστευε ότι η παιδεία πρέπει να είναι "καλλιέργεια του ανθρώπου, όχι απλή μετάδοση πληροφοριών". Στον ίδιο δρόμο κινείται και ο Paulo Freire, ο οποίος καταδίκασε το λεγόμενο "τραπεζικό" μοντέλο μάθησης, όπου ο δάσκαλος "καταθέτει" γνώση και ο μαθητής απλώς την αποταμιεύει. Σήμερα, το ελληνικό σχολείο μοιάζει να έχει παγιδευτεί σε αυτό ακριβώς το μοντέλο. Η διδακτέα ύλη...
ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ
Πολυμέσα

Palo News Digest
⭐⭐⭐⭐⭐Σχετικά Θέματα
Palo News Digest
Ελλάδα
- Αγροτικά(0)
- Άμυνα(0)
- Αστυνομικά(0)
- Εκπαίδευση(0)
- Εργασία(0)
- Θρησκεία(0)
- Κοινωνία(0)
- Νομικά(0)
- Ομογένεια(0)
- Πολιτική(0)

Σχόλια (0)
Κάντε Login για να αφήσετε το σχόλιό σας
Μπορείς να κάνεις login εδώ ή κάνε εγγραφή από εδώ.